ניצן הורוביץ מאשים: "מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן"

שר הבריאות ערך ביקור במחלקות קורונה וטיפול נמרץ כללי במרכז רפואי וולפסון, ובמהלכו תקף את ראש הממשלה ושר הבריאות לשעבר: "הפקרה מכוונת במשך שנים" | על מנת החיסון השלישית: "החיסונים יעילים בצורה בלתי רגילה ובטוחים והם נותנים היום את המענה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/21 18:28 כ בתשרי התשפב

ניצן הורוביץ מאשים: "מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן"
הורוביץ תוקף את נתניהו וליצמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר היום (א') במחלקות קורונה וטיפול נמרץ כללי במרכז רפואי וולפסון יחד עם מנכ"לית המרכז ד"ר ענת אנגל והצוות הרפואי בראשות מנהלי המחלקות. במהלך הביקור, תקף הורוביץ את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, והאשים אותם במצב הקשה של בתי החולים, שהוביל למצב הנוכחי בטיפול בחולי הקורונה. 

"מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן", תקף הורוביץ. "הם סובלים מהזנחה והפקרה מכוונת במשך שנים רבות. יש מחסור במיטות, בכח אדם ובמשאבים. אני עובד כדי לתקן את זה, להביא תקני קבע למערכת ולעשות מהפך תקציבי בבריאות. אין שום סיבה שמערכת הבריאות בישראל תהיה תמיד מתוחה עד הקצה, ואני נחוש לשנות את זה".

הורוביץ הוסיף: "המרכז הרפואי וולפסון נמצא בחזית המאבק בקורונה. מאושפזים פה עכשיו 46 חולים קשים, חלקם מונשמים ועל אקמו. רובם המכריע היו יכולים לא להיות פה אם רק היו מתחסנים. וגרוע מכך, נתקלתי פה היום בסיור בתופעה קשה מאוד של אנשים שפשוט מסרבים לקבל טיפול רפואי, כולל הנשמה. האנשים האלה פוגעים רק בעצמם". 

נכון לשעות הבוקר 3,189,477 ישראלים קיבלו את מנת הדחף, ושר הבריאות הביע שביעות רצון מיעילות המנה השלישית של החיסון: "אנחנו רואים באופן חד משמעי, מובהק, חותך, שהחיסונים יעילים בצורה בלתי רגילה ובטוחים והם נותנים היום את המענה. בתוספת התו הירוק, הבידודים והבדיקות הרבות אנו יכולים להתגבר על הקורונה, בתנאי שאנשים יתחסנו".

נתוני התחלואה נמצאים בירידה, אך טרם ידוע מה תהיה השפעת החגים וההתקהלויות הרבות על התפשטות הנגיף. ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי ביממה האחרונה ונכון לשעות הבוקר נמצאו 2,616 מאומתים חדשים, מתוך 66,732 נבדקים אתמול. בבתי החולים מאושפזים 711 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 215 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו 7,649 בני אדם.