דיווח ערבי: בשל לחץ ישראלי - ביידן דוחה את פתיחת הקונסוליה בירושלים

ממשל ביידן החליט לעצור את הפעולות לפתיחתה מחדש של הנציגות הדיפלומטית האמריקאית, ששימשה למעשה כשגרירות של הפלשתינים. על פי הדיווח, הצעד הגיע עקב לחץ כבד שהופעל על הממשל מצד ישראל ואיפא"ק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/12/21 22:53 יא בטבת התשפב

דיווח ערבי: בשל לחץ ישראלי - ביידן דוחה את פתיחת הקונסוליה בירושלים
בניין הקונסוליה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתון הפלשתיני "אל-קודס" פרסם הערב (ד') כי ממשל ביידן עצר את פעולותיו לפתיחתה המחודשת של הקונסוליה במזרח ירושלים. למעשה, הנציגות הדיפלומטית האמריקאית שימשה כשגרירות של הפלשתינים. עד לסגירתה על ידי נשיא ארצות לשעבר, דונלד טראמפ בשנת 2019.

על פי הדיווח, השינוי בגישת האמריקאים מגיע בעקבות התנגדות גדולה מצד ישראל, שתצטרך לאשר את הצעד הזה. בנוסף, התנגדות נרשמה גם בקרב השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, איפא"ק. כמו כן, התנגדות נרשמה גם מצד חברי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס.

המקור עליו מסתמכים בעיתון הפלשתיני, סבור כי מאחר שממשלת ישראל כבר מתכוננת למאבק עם ממשל ביידן בעניין הגרעין האיראני, האמריקאים לא מעוניינים בפתיחתה של חזית נוספת בדמותה של הקונסוליה האמריקאית במזרח הבירה הישראלית. 

ב"אל-קודס" ציינו כי מזכיר המדינה אמריקאי אנתוני בלינקן, אישר בחודש מאי האחרון לנשיא הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, כי הממשל יפתח מחדש את הקונסוליה, וכי הדבר קרוב. לטענת העיתון, בוושינגטון נקטו צעד אחד חשוב, אך שקט, כדי להחזיר את המצב לימים שלפני טראמפ.

"נצטרך את אישורה של הממשלה המארחת כדי לפתוח כל סוג של מתקן דיפלומטי"

לפני כחודש וחצי, התייחס סגן מזכיר המדינה האמריקאי, בריאן מקיאון, לאפשרות כי ארצות הברית תפתח מחדש את הקונסוליה. מקיאון נדרש לסוגיה עלי ידי הסנאטור הרפובליקני ביל הגרטי מטנסי, ששאל אותו האם להבנתו "תחת חוקי ארצות הברית והחוק הבינלאומי, הממשל בישראל יצטרך לתת את הסכמתו המפורשת לפני שארצות הברית תוכל לפתוח, או לפתוח מחדש, את הקונסוליה האמריקנית לפלשתינים בירושלים? או שממשל ביידן מאמין שהוא יכול להתקדם ולפתוח נציגות אמריקנית שנייה בבירת ישראל ללא הסכמתה של ממשלת ישראל?".

סגן המזכיר מקיאון השיב לשאלה: "אנחנו נצטרך את אישורה של הממשלה המארחת כדי לפתוח כל סוג של מתקן דיפלומטי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן