האם נפתלי בנט יתקפל ותפתח קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים?

ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה אומר כי הממשל האמריקאי פועל לפתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים. ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד מתנגדים: "פתיחת שגרירות במזרח ירושלים יכולה לפגוע בקואליציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/09/21 16:48 כד באלול התשפא

האם נפתלי בנט יתקפל ותפתח קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים?
צילום: פלאש 90

אמש (ג') במהלך ועידה בשטחי הרשות, אמר ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה, כי "הממשל האמריקאי יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים". פתיחתה מחדש של הקונוסליה במזרח עיר הבירה דורש את אישור הממשלה - האם ייתכן שהדבר יצא אל הפועל במשמרת של ראש הממשלה בנפתלי בנט? 

קודם כל, מאוד יכול להיות שדבריו של אשתיה נאמרו בשביל לצבור נקודות זכות בקרב הציבור הפלשתיני או לתת תהודה לנושא. בנט עצמו אמר בעבר שהוא מתנגד לפתיחת הקונסוליה במזרח ירושלים, וגורמים בסביבתו אומרים כי זו העמדה שהוצגה במהלך ביקורו בארצות הברית. 

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום לנושא, ובשיחה עם כתבים אמר: "יש לנו הרכב ממשלה מעניין ועדיין ופתיחת שגרירות במזרח ירושלים יכולה לפגוע בקואליציה ואני לא חושב שזה מה שהממשל האמריקאי רוצה".

לפני כחודש וחצי פורסם ב"וואלה", כי בנט ביקש שהקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים תפתח רק לאחר העברת התקציב, וכי הממשל החליט להיענות לבקשתו של ראש הממשלה ולאפשר את פתיחתה רק לאחר העברת התקציב בתחילת חודש נובמבר, מה שיסייע בייצוב הממשלה. הנכונות של האמריקאים מעידה על רצונם שלא לפעול בדרך שעלולה לפגוע ביציבות זו.

נזכיר כי ב-6 בדצמבר 2017 הכריז טראמפ על כך שארצות הברית מכירה רשמית בירושלים כבירת מדינת ישראל, ועל כוונתו להתחיל בהכנות להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, וב-14 במאי 2018 התקיים הטקס הרשמי לציון העברת השגרירות. ב-18 באוקטובר 2018 הודיע מזכיר המדינה הקודם, מייק פומפאו, על כוונת מחלקת המדינה להפסיק את פעולת הקונסוליה בירושלים, ולמזג את פעילותה לתוך פעילות השגרירות החדשה בירושלים.


(העברת השגרירות האמריקאית לירושלים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן