סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש, סער לא עובר את אחוז החסימה

ראש הממשלה נפתלי בנט לא זוכה לקולות נוספים, כך עולה מסקר חדש, שהעניק לו רק 6 מנדטים. הליכוד בראשות נתניהו זוכה למעל 30 מושבים, וליברמן על סף אחוז החסימה. כמעט מחצית מהמשיבים טענו כי גם בנט וגם לפיד אינם מתאימים לתפקיד ראש הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 20:29 כו בחשון התשפב

סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש, סער לא עובר את אחוז החסימה
בנט וסער, לא מתרוממים בסקרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ממשלת ישראל ה-36, נפתלי בנט, עדיין לא זוכה לאמון הציבור, כך עולה מסקר חדש של חדשות 13. לאחר שבתחילת השבוע פורסם סקר נוסף לפיו מפלגת ימינה המחזיקה את השלטון עם 6 מנדטים בלבד לא עוברת את אחוז החסימה, תנועת הליכוד זוכה לרוב. 

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, בדק כמה מנדטים תקבל כל אחת מהמפלגות לו הבחירות היו נערכות היום. מהתוצאות עולה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו מובילה עם 36 מנדטים, אחריה יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם  20 מנדטים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי זוכה ל-10 מנדטים בראשות מפלגת העבודה. כחול לבן והחרדים, ש"ס ויהדות התורה, מקבלות 7 מנדטים כל אחת. 

נתניהו

נתניהו צילום: דוברות הכנסת

מפלגת ימינה שלאחרונה ידעה ימים סוערים בעקבות הוויכוחים בין חבריה, כמו למשל יציאתו של חבר הכנסת אביר קארה מקבוצת הווטסאפ המשותפת, זוכה ל-6 מנדטים בלבד, זאת כאשר העומד בראשה מכהן כראש הממשלה. גם הציונות הדתית של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מקבלת 6 מושבים, ומרצ בראשות שר הבריאות ניצן הורוביץ מקבלת 5 מנדטים בלבד. 

על סף אחוז החסימה ניצבות מפלגת ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן עם ארבעה מנדטים, כך גם רע"מ בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס. שר המשפטים גדעון סער, העומד בראשות מפלגת תקווה חדשה, שזכה ל-6 מנדטים בבחירות האחרונות, לא עובר את אחוז החסימה, כך על פי תוצאות הסקר. 

במענה לשאלה, "האם אתה תומך בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד או בהליכה לבחירות עכשיו?", השיבו 51% מכלל 701 משתתפי הסקר כי הם תומכים בהמשך כהונת הממשלה, כאשר 40% תומכים בהליכה לבחירות עכשיו ואילו 9% לא ידעו לענות על השאלה. 

למרות מספר המנדטים הלא מחמיא, ראש הממשלה מקבל את מרב הקולות במענה על השאלה, "מבין נפתלי בנט ויאיר לפיד, מי לדעתך מתאים יותר לכהן כראש הממשלה?" 23% בחרו בנפתלי בנט, 22% הצביעו ליאיר לפיד ואילו כמעט מחצית, 45% השיבו כי אף אחד מהם אינו ראוי לתפקיד הבכיר. 

השבוע הקרוב צפוי להיות משמעותי במיוחד עבור חברי הקואליציה, עם הניסיון להעביר את חוק התקציב במליאה, זאת לאחר שלוש שנים וחצי שהמדינה התנהלה ללא תקציב. על כך אמר בנט טרם המראתו לוועידת האקלים בגלזגו כי, "כאן בארץ אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום בהתקרב מועד ההצבעה על התקציב". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן