בנט בוועידת האקלים: "מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל, האנרגיה והמוח של אנשינו"

ראש הממשלה נאם בפני מנהיגי העולם בוועידת האקלים בסקוטלנד וציין כי למרות גודלה היחסי של ישראל, ההשפעה שלה על שינויי האקלים עשויה להיות אדירה. עוד סיפר על צוות משימה בשם "ארגז החול הירוק", להתמודדות עם האיום העולמי הנוכחי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 18:13 כו בחשון התשפב

בנט בוועידת האקלים: "מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל, האנרגיה והמוח של אנשינו"
צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים היום (ב') בפני ועידת האו"ם לשינוי אקלים שמתקיימת בגלזגו שבסקוטלנד, זאת לאחר שבמהלך היום ניצל את הפסגה העולמית לפגישה עם מנהיגי מדינות נוספות כדוגמת ראש ממשלת הודו נרנדה מודי ונשיא צרפת עמנואל מקרון. 

"אנו יודעים שההיסטוריה תשפוט את תגובת הדור שלנו לאיום הזה, לא לפי מידת השאפתנות שלנו, אלא לפי הפעולות שאנו נוקטים", אמר בנט בפתח דבריו. ביום שבו עלה המס על הכלים החד פעמיים, הצהיר מנהיג מפלגת ימינה כי "ישראל נמצאת בתחילתה של מהפכה בנושא שינויי אקלים". 
 
"לאחרונה התחלנו ליישם את 'תוכנית 100 השלבים' שלנו, מה שאומר שאנו עושים כיום יותר לקידום אנרגיה נקייה ולהפחתת פליטת גזי חממה, מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה של ארצנו. לראשונה, ישראל מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה ל-0 עד שנת 2050 ואנו נפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד שנת 2025". 

בנט ציין כי מדינת ישראל הקטנה מהווה פחות משליש מגודלה של סקוטלנד, וטביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל, "ההשפעה שלנו על שינויי האקלים - יכולה להיות אדירה". עוד הוסיף, "אם בכוונתנו להשפיע באמת, עלינו להזיז את המחט, לתרום את מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל: האנרגיה והמוח של אנשינו. זה מה שמזין את החדשנות ואת כושר ההמצאה שלנו, זה המקום שבו ישראל יכולה לעשות שינוי אמיתי". 

לאחר שבשבוע שעבר ערך בנט ביקור בחברת האנרגיה הירוקה פינרג'י, התייחס להישגים של המדינה הודות להון האנושי שבה. "ישראל היא אולי 60% מדבר, אבל הצלחנו לגרום לה לפרוח. אנחנו אולי נמצאים באחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הצלחנו להפוך למדינה מספר אחת בעולם בתחום חדשנות במים. כמדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים לנפש בעולם, עלינו לתעל את מאמצינו להצלת העולם שלנו. שינוי התנהגותי לא יכול להביא אותנו אל היעד. לשם כך נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו". 
 
"זו הסיבה שאני קורא ליזמים ולאנשי החדשנות שלנו: אתם יכולים להיות מה שעושה את השינוי, אתם יכולים לעזור להציל את הפלנטה שלנו. במקום לבנות עוד אפליקציה מרשימה, תוכלו להשיק סטארט-אפים שיעזרו לפתור את האיום העולמי הזה. את שינוי הכיוון הלאומי שלנו לעבר פתרונות אקלים ניתן להשיג רק עם האקוסיסטם המתאים, וזו הסיבה שהקמתי צוות משימה בשם "ארגז החול הירוק", כדי להזרים כספים שיעזרו להם ויבטיחו שדרכם תהיה נקייה ממהמורות בירוקרטיות". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן