ערב העברת התקציב: בנט לא עובר את אחוז החסימה, הליכוד ממשיך להוביל

ראש הממשלה נפתלי בנט נכנס לשבוע קריטי עם ההצבעות על תקציב המדינה אך נראה כי מעבר לקדנציה הנוכחית, ימינה נמצאת במצב קשה מאוד | כמה מנדטים קיבל הליכוד?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/10/21 13:03 כה בחשון התשפב

ערב העברת התקציב: בנט לא עובר את אחוז החסימה, הליכוד ממשיך להוביל
בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפלגת ימינה עוברת ימים לא פשוטים ונראה כי הסערות של הימים האחרונים פוגעת לבנט בקהל המצביעים. בסקר מיוחד שהתפרסם הבוקר (א') מפלגת ימינה לא עוברת את אחוז החסימה, זאת על רקע החיכוכים בין חברי ימינה.

על פי סקר דיירקט פולס הליכוד מוביל את רשימת המנדטים עם 35 מנדטים, יש עתיד 20 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה 8, הרשימה המשותפת 7, כחול לבן 7, הציונות הדתית 7, העבודה 7, ישראל ביתנו 7, רע"מ 5, תקווה חדשה 4, מר"צ 4 וימינה כאמור, לא עוברת את אחוז החסימה. בגזרת הגושים: האופוזיציה עומדת על 59 מנדטים והקואליציה יחד עם הרשימה המשותפת 61. 

סקר

סקר.                                                                                                                                         צילום: דיירקט פולס

בדיירקט פולס הוסיפו פרשנות לנתונים וכתבו: "צריך לציין כי כל הסקרים הפנימיים שאנחנו מבצעים לאורך החודשים האחרונים, מצביעים על כך שמפלגות ימינה ותקווה חדשה מצטמקות יחד ל- 7 מנדטים בלבד. לכל אחת מהן יש ציבור בוחרים נאמן של כ- 2 מנדטים, והשלושה הנותרים עוברים תכופות בין המפלגות. השבועיים הקשים האחרונים של ימינה, הביאו את אותם בוחרים לנדוד לתקווה חדשה, שאחרי מספר שבועות שוב מתייצבת על 4 מנדטים בסקרים שאנחנו עורכים. 

אם תיצלח הקואליציה את העברת התקציב השבוע, יהיו לשתי המפלגות הללו בפרט - ולקואליציה בכלל - כשנתיים לנסות ולשקם את התמיכה בהן. כבר בימים הקרובים נדע האם תינתן להן ההזדמנות הזו".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 30 באוקטובר, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 637 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.