33.5 שעות דיון: נקבע סדר היום לאישור התקציב

בהיעדר נציגי אופוזיציה, ועדת הכנסת קבעה סדרי דיון מיוחדים להצעות חוקי התקציב, במסגרתם יתקיים דיון משולב בחמש הצעות החוק. למעלה מ-24 שעות דיון ינתנו לאופוזיציה. יריב לוין: "לראשונה לא התקיימה התדיינות אמיתית כדי להגיע להבנות בעניין סדרי הדיון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/10/21 19:32 כה בחשון התשפב

33.5 שעות דיון: נקבע סדר היום לאישור התקציב
הדיון על התקציב בספטמבר האחרון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקואליציה ניצבת בפני שבוע סוער, במהלכו היא צפויה לאשר את חוק התקציב לראשונה מזה שלוש שנים, ועל כך אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לפני המראתו לוועידת האקלים בגלזגו כי "אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום בהתקרב מועד ההצבעה על התקציב". 

כחלק מההיערכות למעמד, ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך קבעה סדרי דיון מיוחדים להצעות חוקי התקציב, במסגרתם יתקיים דיון משולב בחמש הצעות החוק. יש לציין כי ההצעה אושרה בתמיכתם של ששה מחברי הקואליציה. חברי הכנסת מהאופוזיציה נעדרו מההצבעה.

  • הדיון המשולב יחל ביום שלישי, בשעה 9:00 ויימשך, עד למחרת, יום רביעי, בשעה 18:30. הדיון ייפתח בהצגת הצעת החוק על ידי יושב ראש ועדת הכספים אלכס קושניר ויושבי ראש הוועדות האחרות שטיפלו בפרקים מתוך הצעות החוק. חלוקת הזמנים: 3/4 לחברי סיעות האופוזיציה, 1/4 לחברי סיעות הקואליציה. 
  • הצבעה על הסתייגויות: יתקיימו הצבעות על כל ההסתייגות שנציגי הקואליציה יבקשו להצביע עליהם. הסתייגויות שהאופוזיציה תבקש להצביע עליהן לשני חוקי התקציב, לסעיפים המילוליים: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-30 הסתייגויות. לסעיפים התקציביים: יתקיימו שלוש הצבעות ביחס לכל סעיף - כל ההסתייגויות שעניינן תוספת תקציב, כל ההסתייגויות שעניינן הפחתת תקציב, וכל ההסתייגויות שעניינן תוכניות חדשות. הסתייגויות ל-3 הצעות החוק הנלוות: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-120 הסתייגויות (ל-3 הצעות החוק יחד).
  • הצבעות שמיות: יצביעו על לא יותר מ-5 בקשות לכל צד, על כל אחת מהצעות חוק. יו"ר הישיבה רשאי לאפשר הצבעות שמיות נוספות, במספר זהה לשני הצדדים.

היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק אמרה, הצעת החוק רחבה וגדולה בהיקף שלא הייתה פה ב-20 שנה האחרונות. בנוסף, להצעות הוגשו ההסתייגויות ענייניות ועל כן ראוי לתת לאופוזיציה זמן דיון הולם.  חברת הכנסת עידית סילמן הסבירה כי הדיון יתפרס על פני 33.5 שעות דיון. 24.5 שעות, יינתנו לאופוזיציה והיתר לקואליציה. "זמני וסדרי הדיון סבירים ולא היה מקום לטעון שההסדר לא הוגן", טענה. 

עידית סילמן

עידית סילמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין אמר בתגובה לאישור סדר היום כי "הקואליציה קבעה סדרי דיון דורסניים בתקציב. לראשונה לא התקיימה התדיינות אמיתית עם האופוזיציה כדי להגיע להבנות בעניין סדרי הדיון. בכך המשיכה הקואליציה ברמיסת האופוזיציה וברמיסת הנוהג שהיה קיים שנים רבות בכנסת". 

עוד הוסיף כי הוגשה הצעה לקואליציה לדחות את הצעת אי האמון שתעלה מחר בתמורה לכך שלא יתקיימו בזמן שנועד לה דיונים בחוקים ממשלתיים, אולם ההצעה נדחתה על ידי הקואליציה. |לכן, אנו נקיים את דיון אי האמון, כדי שהזמן לא ינוצל על ידי הממשלה לקידום חוקים ממשלתיים נוספים, אולם, לא נערוך גיוס להצבעה זו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן