ליברמן על מס הכלים החד פעמיים: "לא מכוון נגד אף אחד"

האזרחים בישראל התחילו לשלם מס גבוה על כלים חד פעמיים, ועל כך אומר שר האוצר כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותו היקף ושימוש כמו שנעשה עד היום". על התקציב, "אישרנו תוספת לבריאות, לביטחון, לניצולי שואה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 15:50 כו בחשון התשפב

ליברמן על מס הכלים החד פעמיים: "לא מכוון נגד אף אחד"
ליברמן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת הסיעה לתקציב המדינה שצפוי לעבור במליאה לקראת סוף השבוע ואמר, "מדובר בתקציב הכי חברתי, עם מספר רב של שינויים, רפורמות וחקיקות פיסקליות". 

עוד הוסיף כי "מדובר בתקציב עם מנועי צמיחה שלא היו כאן אף פעם. אישרנו תוספת לבריאות, תוספת לביטחון, תוספת לניצולי שואה, תוספת לחינוך בלתי פורמלי, כדי שלא יצטרכו לקבץ נדבות בפני חברי כנסת ולוביסטים, כל זאת ועוד נכנס לבסיס התקציב, דבר שלא קרה מעולם". 

בהתייחסו לוועידת האקלים בסקוטלנד אליה טס ראש הממשלה נפתלי בנט אמש, אמר, "אני חושב שמעבר לנאומים, חשובים הצעדים המעשיים ולכן בדיוק היום התחלנו עם אותו נושא של מס על כלים חד פעמיים. ואני רוצה להדגיש פעם נוספת, הצעד הוא לא מכוון נגד אף אחד, אלא הוא בעד האקלים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותו היקף ושימוש כמו שנעשה עד היום בכלים חד פעמיים, זה לא הולך יחד עם ההתחייבויות שלנו כלפיי הקהילה הבינלאומית בנושא האקלים". 

הבוקר נכנסו לתוקף תקנות המס החדשות, המייקרות באופן משמעותי את מחירי הכלים החד פעמיים.  על כל קילוגרם של מוצר ישלם הלקוח 13 שקלים. ליברמן האשים את חברי הכנסת החרדים של ש"ס ויהדות התורה בכך שהם מנסים "מנסים לטרפד את חוק הקמת קרן העושר. אותו חוק שאמור לקחת מס מרווחים עודפים מניצול משאבי טבע לטובת נושאי רווחה וחינוך. במקום להתגייס ולתמוך בחוק בזמן שהרבה טייקונים מנסים להפעיל לחץ על הממשלה ועל משרד האוצר ועלי, דווקא ש״ס ויהדות התורה מושכים זמן ומנסים לטרפד את החוק".