מרב מיכאלי על הכרזת ארגוני הטרור: נזק | כחול לבן בתגובה: מציעים לא להפריע

שרת התחבורה מתחה ביקורת על הודעתו של בני גנץ, כי החליט להכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. "צעד כזה צריך להיעשות בחרדת קודש, רק אם התרשמנו שאין ברירה אחרת", טענה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/21 16:20 יט בחשון התשפב

מרב מיכאלי על הכרזת ארגוני הטרור: נזק | כחול לבן בתגובה: מציעים לא להפריע
מרב מיכאלי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הודיע בסוף השבוע שעבר כי החליט להכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. ההודעה הביאו למשבר חמור בקואליציה כשחברי מרצ תקפו את גנץ ואת ההחלטה, וחברי מפלגות הימין ושרת הפנים איילת שקד בראשם גיבו את שר הביטחון. 

"ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים", אמר אז וקרא "למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

במוקד המשבר, גנץ

גנץ צילום: David Cohen/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, ממשיכה את הקו שנקטו בו חברי מרצ ובישיבת הסיעה היום (ב') טענה כי מדינת ישראל "מתמודדת בימים אלה עם ההשלכות על ההכרזה על שישה ארגונים פלסטיניים כעל ארגוני טרור". עוד המשיכה יו"ר מפלגת העבודה ומתחה ביקורת על האופן שבו נעשתה ההצהרה, וטענה כי זה גרם למדינה "נזק גדול בקרב ידידותנו הגדולות והחשובות ביותר". עוד הוסיפה מיכאלי כי היא מתכוונת לשוחח בנושא ראש השב״כ רונן בר ולשמוע ממנו את כל הפרטים. 

"זה נזק שעלול לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל וזה לא היה צריך לקרות. מהלכים כאלה, ככל שהם נדרשים, צריכים להיעשות כמו שצריך עם הכנה ראויה, כזאת שתוודא שהאינטרסים של ישראל לא מתפרקים", אמרה מיכאלי, "צעד כזה נגד ארגונים שבחלקם הם ארגונים של החברה האזרחית צריך להיעשות בחרדת קודש, רק אם התרשמנו שבאמת אין ברירה אחרת". מכחול לבן נמסר בתגובה: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".

(מרב מיכאלי בישיבת הסיעה) 

כזכור, עם פרסום ההודעה תקפו את גנץ חברי חברי כנסת מהקואליציה. "אלא אם כן יש מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, המהלך הזה חמור ובטח לא מובן מצד מדינה ריבונית חזקה שלא צריכה להירתע מארגוני זכויות אדם, אלא להפך. אך יותר מכל האקט הזה לא מוסרי ורומס זכויות. בתחילת השבוע אוציא לשר הביטחון שאילתה בנושא", כך כתבה חברת העבודה נעמה לזימי ושותפתה לקואליציה גבי לסקי טענה: "ארגוני זכויות אדם הם לא ארגוני טרור. שר הביטחון חייב לבטל את ההכרזה".