דיווח: יש תאריך לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים

הפלשתינים מדווחים כי חלה התקדמות משמעותית בתהליכים להקמת קונסוליה במזרח ירושלים | בסביבת שר החוץ יאיר לפיד מכחישים, אבל לפי הדיווח, הפתיחה קרובה מתמיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 16:19 יג בחשון התשפב

דיווח: יש תאריך לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים
בנט וביידן , צילום: Avi Ohayon/GPO

אחרי שבפגישת בנט - ביידן בוושינגטון הבהיר נשיא ארצות הברית לראש הממשלה כי הוא לא מתכוון לוותר על התוכנית לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית לפלשתינים בירושלים, דיווח שמתפרסם היום בעיתון הפלשתיני 'אלקודס' מראה כי פתיחת הקונסוליה קרובה מתמיד, למרות התנגדותו של בנט.

בעיתון דווח היום (ג') כי פתיחת הקונסוליה במזרח ירושלים אותה מקדם ממשל ביידן צפויה לקרות כבר בחודש הבא, באמצעו של חודש נובמבר. עם העברת התקציב הדו שנתי בישראל, זאת משום שהממשל האמריקאי מבין כי אחרי התקציב הממשלה בישראל תהיה יציבה הרבה יותר.

בסביבתו של שר החוץ יאיר לפיד מכחישים את הדיווח, גורמים במשרד החוץ מסבירים כי לא חלה שום התקדמות בנושא ואין שום הסכמה ישראלית בנושא, וכי מדובר בפייק גמור.

נזכיר כי לפני כמה חודשים פורסם שהקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים תפתח רק לאחר העברת התקציב, זאת על פי בקשה של בנט מנשיא ארצות הברית. בארצות הברית החליטו להיענות לבקשתו של ראש הממשלה בנט ולאפשר את פתיחת הקונסוליה רק לאחר העברת התקציב בתחילת חודש נובמבר, מה שיסייע בייצוב הממשלה. הנכונות של האמריקאים מעידה על רצונם לא לפעול בדרך שעלולה לפגוע ביציבות זו. 

בחודש שעבר, במהלך ועידה בשטחי הרשות, אמר ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה, כי "הממשל האמריקאי יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים". פתיחתה מחדש של הקונוסליה במזרח עיר הבירה דורש את אישור הממשלה.  שר החוץ יאיר לפיד התייחס לנושא, ובשיחה עם כתבים אמר: "יש לנו הרכב ממשלה מעניין ועדיין פתיחת שגרירות במזרח ירושלים יכולה לפגוע בקואליציה ואני לא חושב שזה מה שהממשל האמריקאי רוצה".


(פגישת בנט-ביידן).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן