ביידן לא מוותר: מתכנן להקים קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים

נשיא ארצות הברית הבהיר לראש הממשלה במהלך הפגישה בין השניים כי הוא לא מתכוון לוותר על הקמת הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים, אשר משמשת בתור נציגות ברשות הפלשתינית. בנט בתגובה מתנגד, אך הציע דיון בין שני הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/21 21:16 ג בתשרי התשפב

ביידן לא מוותר: מתכנן להקים קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים
בנט וביידן , צילום: Avi Ohayon/GPO

שבועיים חלפו מאז פגישתם הראשונה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בבית הלבן והיום (ה') נחשפים פרטים חדשים אודות הפגישה בין השניים. על פי דיווח של אתר וואלה, ביידן הבהיר לבנט כי הוא לא מתכוון לוותר על התוכנית לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים. 



עוד עולה מהדיווח, בכירים אמריקאים וישראליים ציינו כי נשיא ארצות הברית העלה את סוגיית הקונסוליה כמה פעמים במהלך הפגישה ביניהם, וגם כאשר השניים ישבו לשיחה בארבע עיניים. הנשיא שב והדגיש כי פתיחה מחודשת של הקונסוליה, שמשמשת בתור נציגות אמריקאית ברשות הפלשתינית, וחשבת לסוגיה רגישה ביחסים בין שתי המדינות, היא הבטחת בחירות עבורו. עוד הוסיף כי מזכיר המדינה בלינקן כבר אמר בקולו במהלך ביקורו בישראל בחודש מאי שהקונסוליה תיפתח מחדש.

ראש הממשלה הישראלי הבהיר לביידן כי הוא מתנגד לפתיחה, אבל הציע שצוותים משני הצדדים ידונו על כך, זאת כדי למצוא פתרון מקובל על שני הצדדים. 

חבר הכנסת של הליכוד וראש עיריית ירושלים לשעבר תקף בתגובה את בנט ואמר: "השתיקה והחולשה של בנט מזמינות עלינו לחץ כבד לפתיחת השגרירות הפלסטינית שמשמעותה: חלוקת ירושלים והכרה בה כבירת פלסטין. בנט, ירושלים לא למכירה".

נזכיר כי לפני כמה חודשים פורסם שהקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים תפתח רק לאחר העברת התקציב, זאת על פי בקשה של בנט מנשיא ארצות הברית. בארצות הברית החליטו להיענות לבקשתו של ראש הממשלה בנט ולאפשר את פתיחת הקונסוליה רק לאחר העברת התקציב בתחילת חודש נובמבר, מה שיסייע בייצוב הממשלה. הנכונות של האמריקאים מעידה על רצונם לא לפעול בדרך שעלולה לפגוע ביציבות זו. 

בשבוע שעבר, במהלך ועידה בשטחי הרשות, אמר ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה, כי "הממשל האמריקאי יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים". פתיחתה מחדש של הקונוסליה במזרח עיר הבירה דורש את אישור הממשלה.  שר החוץ יאיר לפיד התייחס לנושא, ובשיחה עם כתבים אמר: "יש לנו הרכב ממשלה מעניין ועדיין פתיחת שגרירות במזרח ירושלים יכולה לפגוע בקואליציה ואני לא חושב שזה מה שהממשל האמריקאי רוצה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן