מתקרב לדת ותומך בעמיחי שיקלי: דברים שלא ידעתם על עמרי כספי

עומרי כספי, הישראלי הראשון שנבחר בדראפט הראשון ב NBA, נולד בחולון, שיחק במכבי תל אביב, שימש כקפטן נבחרת ישראל, הפציץ בליגה הבכירה בארצות הברית ואף היה מועמד להדליק משואה בהר הרצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/21 11:16 כה בטבת התשפב

מתקרב לדת ותומך בעמיחי שיקלי: דברים שלא ידעתם על עמרי כספי
עומרי כספי, צילום: ויקיפדיה, Pkantz CC BY-SA 3.0

1עומרי משה כספי, נולד בחולון ביוני 1988, לשמעון ואילנה שניהם ממוצא מרוקאי, את השם משה, הוסיף כספי לתעודת הזהות שלו כמחווה לסבו בשנת 2012

2. את קריירת הכדורסל שלו החל עמרי כספי כבר בגיל 13, כששיחק בקבוצת הנערים של מכבי תל אביב עמה זכה באליפות המדינה, באותה השנה נבחר כספי לחמישיית העונה יחד עם קפטן נבחרת ישראל גל מקל

3. הכישרון המיוחד של כספי לא נעלם מעיני מכבי תל אביב האימתנית, וכבר כשהיה בגיל 17 הצטרף לקבוצת הבוגרים שלה, אך את היכולות שלו הוא ביטא דווקא בקבוצת גליל עליון, אליה הושאל שנה לאחר שהגיע למכבי תל אביב, באותה עונה דורג במקום הרביעי מבין כלל השחקים הישראליים כשהוא בן 18 בלבד, ואף זכה באותה עונה לתואר "תגלית השנה".

4. עומרי כספי דילג במהירות מהישג למשנהו, כאשר ב-2008-2009, נבחר למקום הרביעי ברשימת השחקנים הצעירים המצטיינים של השנה באירופה, ובדצמבר 2010 נבחר לרשימת 15 השחקנים שמועמדים לתואר שחקן השנה מטעם פיב"א. ב 2015 מונה לקפטן נבחרת ישראל והחליף את יותם הלפרין שכיהן בתפקיד מ-2013, באותן שנים זכה כספי 3 פעמים בתואר כדורסלן השנה.

5. בשנת 2009 כספי נבחר בדראפט ה-NBA במקום ה -23 על ידי סקרמנטו, ובכך היה לישראלי הראשון שנבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA. במשחקו הראשון בליגה הבכירה בארצות הברית, עלה כמחליף במשחק נגד קבוצת אוקלהומה וסיים את המשחק עם הישג נאה  15 נקודות ב 19 דקות.

6. במהלך קריירת ה-NBA שלו, שיחק עומרי כספי בשבע קבוצות שונות בליגה, סקרמנטו בה שיחק פעמיים, קליבלנד קאבלירס כאשר באותה עונה דורג במקום ה 158 מתוך 500 שחקני ה-NBA, ניו אורלינס פליקנס, מינסוטה טימברוולס, גולדן סטייט ווריורס, ממפיס גריזליס.

7. בתקופה בה ששיחק בקבוצת גולדן סטייט ווריירס, עומרי כספי היה אחד המועמדים הסופיים להדלקת משואה בטקס המרכזי של יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, אך קבוצתו סירבה לשחרר אותו לטקס.

8. השמועות על כך שעומרי כספי מתחזק ומתקרב לדת, הולכות ונהיות מבוססות יותר, בראיון שהעניק לעיתון "עולמות" אומר כספי "שבת וכשרות, גם דברים אחרים כמו תפילה והרבה מעבר, אין אפשרות בלעדיהם. התורה היא תורת חיים ומספקת כלים להתמודד עם החיים, עם הילדים וכן הלאה. אצלנו, ברמה האישית, חשנו עד כמה החיים לפי התורה הביאו המון שקט"

9. ביולי 2021, לאחר שזכה במהלך הקריירה ב-4 אליפויות, 2 גביעי מדינה ו-2 גביעי ווינר, פרש עמרי כספי מהכדורסל, באירוע רב משתתפים ועיתונאים, בטקס שנערך לכבודו בהיכל מנורה תל אביב.

10. כספי קיבל את טבעת האליפות ב NBA  לשנים 2017/18 על אף שלא שיחק במשחקי הגמר, מכיוון שנפצע קרוב לפלייאוף ושוחרר מהקבוצה. בטקס שנערך לכבודו קיבל כספי את טבעת האליפות על אף שלא שיחק במשחקי הגמר, כמחווה על תרומתו לקבוצה הזוכה גולדן סטייט ווריורס, בה שיחק במהלך העונה עד שנפצע.



11. לעמרי כספי פודקאסט פופולרי במיוחד אותו החל ליצור בתקופת הקורונה, עד היום התארחו אצלו בפודקאסט ,דני אבדיה שהתארח בפרק הפתיחה, עמית סגל, סיוון רהב מאיר, אביב אלוש, נפתלי בנט, יבגני זורובינסקי, עמיחי שיקלי ועוד רבים, הפודקאסט זה לתואר "פודקאסט השנה" של ישראל בידור.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן