מכבי תל אביב אלופת המדינה בכדורסל בפעם ה-54

אליפות שלישית ברציפות לצהובים מתל אביב לאחר 81:86 מותח על ראשון לציון, שחזרה מ-22 הפרש. 38 נקודות להאריסון, סטודמאייר קלע 18 נקודות וזה בתואר ה-MVP של המשחק. דני אבדיה נבחר ל-MVP של העונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 08:21 ח באב התשפ

מכבי תל אביב אלופת המדינה בכדורסל בפעם ה-54
אלופה בפעם ה-54, מכבי תל אביב, צילום: Danny Meron/Flash90

בפעם ה-54. מכבי תל אביב אלופת המדינה בפעם ה-54 בתולדותיה. עונת 2019/20, עונת הקורונה, הגיעה אתמול (ג') לסיומה כאשר הצהובים מתל אביב גברו 81:86 על מכבי ראשון לציון הכתומה בגמר הפיינל פור, בפעם השלישית ברציפות. מה שנקרא, "הלחם והחמאה".

האלופה מתל אביב, שגברה בקושי רב על הפועל תל אביב בסדרת רבע הגמר והזיעה אפילו יותר מול גלבוע גליל בחצי הגמר, הצליחה לשים מאחוריה גם את הקבוצה מראשל"צ, שגברה עליה פעמיים במסגרת הבית העליון. 

קלעו למכבי תל אביב: אמארה סטודמאייר 18 ו-7 ריב', אות'לו האנטר וסנדי כהן 16 כ"א, טיילר דורסי 14, סקוטי ווילבקין (1 מ-14 מהשדה) 7, אנג'לו קלויארו 6 ו-6 ריב', דני אבדיה 5 ו-7 ריב', ג'ייק כהן 4.

קלעו למכבי ראשון לציון: דיאנג'לו הריסון 38, עוז בלייזר 13, אלכס המילטון 11, דרל מונרו 8 ו-6 ריב', אדם אריאל 6, נמרוד טישמן 3, זאק הנקינס 2.

סקוטי ווילבקין, ערב קליעה גרוע לכוכב

סקוטי ווילבקין, ערב קליעה גרוע לכוכבצילום: Danny Meron/Flash90

סקוטי ווילבקין, כוכב מכבי תל אביב סיפק אתמול ערב קליעה גרוע עם שיא שלילי של 1 מ-14 לשלוש.  שאר הקבוצה עשתה את העבודה עבור מכבי. טיילר דורסי וסנדי כהן עלו מהספסל ובזכות מספר שלשות עזרו לאלופה לפתוח פער דוד ספרתי של 22 נקודות עוד לפני ההפסקה. למרות זאת, ראשון הייתה רחוקה מלהרים ידיים ובמיוחד דיאנג'לו הריסון שהוביל את הכתומים לחזרה מרשימה למשחק, עם שיא פיינל פור של 38 נקודות. הריסון נעזר בעוז בלייזר ושתי שלשות חשובות של אדם אריאל, ופתאום ההפרש ירד לנקודה בלבד בדקות הסיום. מכבי הלכה לשחקן המנוסה במגרש, אמארה סטודמאייר, ששמר על קור רוח, חתם את הניצחון, הביא אליפות וקיבל את תואר ה-MVP בסיום. 

בצד השני, ראשל"צ הייתה קרובה מאוד לאליפות השנייה של המועדון. השחקנים של גיא גודס, שחזרו מפגרת הקורונה, לא הצליחו להשלים את המשימה ולנקום במכבי על ההפסד בגמר אשתקד. המסע של הקבוצה בכתום, שהביסה את מכבי חיפה ברבע הגמר ואף הדיחה את הפועל ירושלים לאחר דרמה גדולה בהמשך, הסתיים ללא תואר אך עם משחק גדול וכבוד למועדון.

דני אבדיה מעל כולם

דני אבדיה מעל כולםצילום: David Cohen/Flash90