יצאנו לבדוק: מה הסיכויים של יענקי לנצח בגמר האח הגדול?

רגע לפני הגמר החגיגי של "האח הגדול" ברשת 13, יצאנו לבדוק מה הסיכויים של הדייר החרדי לזכות בתחרות לפי מגדר, גיל, מגזר, נתוני חיפוש בגוגל ומספר עוקבים באינסטגרם - התוצאות לפניכם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 07/09/23 11:46 כא באלול התשפג

יצאנו לבדוק: מה הסיכויים של יענקי לנצח בגמר האח הגדול?
יענקי גולדהבר בכניסתו לבית האח הגדול, צילום: מיכאל טומרקין

יענקי גולדהבר, פאנליסט "האח הגדול" ברשת 13, הפך אתמול (ד') למתמודד החרדי הראשון בתולדות התכנית שהצליח להגיע לגמר. בקרוב הוא יתחרה מול סתיו קצין, שניר בורגיל, יובל מעתוק וליאל קוצרי על תואר המנצח הגדול בקרב שיוכרע על ידי הצופים, אך רגע לפני כן יצאנו לבדוק מה הסיכויים שלו לנצח.

1. לפי מגדר

בכל 16 העונות של "האח הגדול" ששודרו בערוצים השונים, כולל עונות VIP, זכו תשעה גברים ושבע נשים. הקרב אמנם צמוד יחסית, אך על פי הסטטיסטיקה סיכוייו של יענקי לזכות, כגבר, גבוהים יותר מהסיכויים של הנשים בגמר.

האח הגדול 2017, יותר גברים זוכים

האח הגדול 2017, יותר גברים זוכים צילום: Shlomi Cohen/Flash90

2. לפי גיל

בכל 16 העונות של "האח הגדול" ששודרו בערוצים השונים, כולל עונות VIP, ממוצע הגילאים של הזוכים הוא 31.12. יענקי גולדהבר הוא בסך הכל בן 20, מה שככל הנראה מקטין את סיכוייו לזכות בגמר הקרוב.

זהבה בן, זוכת האח הגדול המבוגרת ביותר

זהבה בן, זוכת האח הגדול המבוגרת ביותר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

3. לפי נתוני גוגל

על פי נתוני החיפוש בגוגל, מי שזכתה למספר החיפושים הגבוה ביותר ב-90 הימים האחרונים היא הדיירת סתיו קצין (הגרף הכחול). אחריה במקום השני יענקי (הגרף האדום) עם לא מעט חיפושים בתקופת שהותו בבית, מה שמעיד על עניין רב סביבו ואהדה מהקהל ומגביר את סיכוייו לזכייה.

צילום: צילום מסך google trends

4. לפי מגזר

אם יזכה, יענקי יהפוך לדייר החרדי הראשון שניצח בתולדות התכנית, אך לא הדייר הראשון עם קשר למגזר. שפרה קורנפלד, זוכת העונה הראשונה של התכנית, הגיעה ממשפחה חרדית ויצאה בשאלה. אלירז שדה, שזכה בעונה השנייה של התכנית, מנהל כיום אורח חיים דתי-מסורתי. אסף גורן שזכה בעונת ה-VIP השלישית התאפיין בציציות שהתנפנפו ברגע הניצחון, וגם הזוכה של העונה התשיעית, ישראל אוגלבו, גדל בבית חרדי בבני ברק ויצא בשאלה.

אסף גורן, זוכה האח הגדול 2019

אסף גורן, זוכה האח הגדול 2019 צילום: Shlomi Cohen/Flash90

5. לפי מספר עוקבים

בעידן הרשתות החברתיות, מה שקובע בסופו של דבר הוא מספר העוקבים באינסטגרם. כאן, לצערנו, הנתונים לא לטובתו של יענקי. בעוד סתיו מככבת במקום הראשון עם 164 אלף עוקבים, ליאל קוצרי עם 141 אלף, יובל מעתוק עם 87 אלף ושניר בורגיל עם 80 אלף, ליענקי יש 48 אלף עוקבים בלבד. ייתכן שיש קשר לרקע החרדי של יענקי ולניסיון הקודם שלו ברשת החברתית, אך הפער המשמעותי עלול להצביע על אהדת הקהל.

צילום: צילום מסך אינסטגרם

את המנצח הגדול נגלה רק ביום ראשון, 10.9, ועד אז נותר רק לחכות ולייחל לנצחונו של המועמד המועדף עליכם.