החרדים דורשים: תנו לנו להצביע לאח הגדול בטלפון כשר

גמר "האח הגדול" המשודרת ברשת 13 מתקרב, ותומכי הדייר החרדי מתכוננים בפנייה חריגה להנהלת הערוץ ובבקשה לאפשר לציבור החרדי לקחת חלק בהצבעות: "ערוץ 13 משתיק ללא כל כוונה חלק גדול מהקהל שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 11:35 יג באלול התשפג

החרדים דורשים: תנו לנו להצביע לאח הגדול בטלפון כשר
יענקי גולדהבר, האח הגדול, צילום: מיכאל טומרקין

יענקי גולדהבר, דייר "האח הגדול" ברשת 13, מצליח לעשות את מה שרבים לא הצליחו לפניו. הוא לא המתמודד החרדי הראשון שמשתתף בתכנית, אך הוא בהחלט זה שהגיע לשלב המתקדם ביותר וזכה לאהדה הרבה ביותר מהציבור. כעת התחרות מתקדמת והגמר מתקרב, ומנהל המדיה הדיגיטלית ודף התומכים של הדייר החרדי פנה לרשת 13 בבקשה מפתיעה במיוחד.

תומכי יענקי גולדהבר מבקשים לפתוח קו כשר להצבעות

כידוע, חלק גדול מהציבור החרדי לא מחזיק בסמארטפון, ומעדיף להסתפק בטלפונים ללא אינטרנט. במכתב שכתב מוביל התומכים לרשת 13, הוא ביקש לפתוח את ההצבעה גם באמצעות קווים כשרים. על פי פרסום של ערן סוויסה בישראל היום, כך נכתב בפנייה שנשלחה למנכ"ל החברה: "באמצעות הגבלת הגישה למשתמשי קו כשר, ערוץ 13 משתיק ללא כל כוונה חלק גדול מהקהל שלו".

תומכי יענקי גולדהבר כתבו לערוץ על חשיבות השיוויון בהצבעה ועל האידיאל של התכנית לשקף את הדעות המגוונות של הקהל. "אנו ממליצים לערוץ 13 לשתף פעולה באופן יזום עם ספקי הקומה הכשרה", נכתב, "בעבודה משותפת ניתן לפתח פתרון שיקל על הגישה להצבעה לציבור החרדי. שיתוף פעולה כזה לא רק יאפשר לקהילה מיוצגת להשתתף באופן מלא, אלא גם יגביר את ההכללה של התוכנית, מה שיהפוך אותה לשיקוף אמיתי של האוכלוסייה המגוונת בישראל". המכתב התקבל ברשת והנושא נמצא בבדיקה.

ברשת 13 הגיבו: "עושים כמיטב יכולתנו"

תגובת רשת 13: "האח הגדול נותן במה וביטוי לכל גווני הקשת החברתית בישראל וביניהם גם המגזר החרדי. אנו עושים כמיטב יכולתנו לאפשר הצבעות במהלך העונה בכל האמצעיים הטכנולוגיים המקובלים ומזמינים את כולם לצפות הערב בפרק ולראות מי יקבל בשידור חי את הכרטיס הראשון לגמר".