מבחן דרכים – השקת ניסאן ג'וק (דור שני)

שלושה שבועות לפני חודש ניסן – משיקה חברת קרסו יבואנית ניסאן את הדור השני של ניסאן ג'וק

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/03/20 12:35 יב באדר התשפ

מבחן דרכים – השקת ניסאן ג'וק (דור שני)
ניסאן ג'וק, צילום: מוטי שטרן

מעט מכוניות יכולות להתהדר בתואר "ממציאת הקטגוריה" – ניסאן ג'וק היא אחת מהן. הדור הראשון של הג'וק שהוצג בשנת 2009 והגיע לישראל בשנת 2010 המציא את קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים (B-SUV). אחריו הצטרפו לקטגוריה זו מתחרים רבים: רנו קפצ'ור, יונדאי קונה, קיה סטוניק, אופל מוקה, שברולט טראקס, פג'ו 2008, סוזוקי ויטארה ועוד.

העיצוב הייחודי של ניסאן ג'וק שבר את הסטיגמה שרכב פנאי צריך להיות גדול ורבוע ובמהלך 10 השנים בהן נמכר הדור הראשון נמכרו לא פחות ממיליון וחצי ג'וקים ברחבי העולם.
גם בארץ עשה הג'וק חיל בשנותיו הראשונות.

הדור הראשון של הג'וק "זכה" לביקורות על מרווח פנים מצומצם בתא הנוסעים ובעיקר בתא המטען (שהפכו אותו לפחות רלוונטי לפלחי שוק רבים) ועל איכות חומרים והנדסת אנוש נמוכות בתא הנוסעים.
במתיחת הפנים שעבר במחצית השניה של העשור הקודם – גדל נפח תא המטען הפך את הג'וק לרלוונטי לקהל רחב יותר. 

דור ראשון ושני

דור ראשון ושניצילום: מוטי שטרן

 

 

הדור השני מציג שיפור ניכר ביחידת ההנעה, באבזור הבטיחות וגידול בממדים: אורכו גדל לעומת הדגם היוצא ב-75 מ"מ ל-4,210, רוחבו ב- 35 מ"מ ל-1,800, גובהו ב-30 מ"מ ל-1,595, ובסיס הגלגלים זינק ב-105 מ"מ ל-2,636 כך שהמרחב הפנימי השתפר ותא המטען שגדל ל- 422 עם מפתח רחב יעיל ושימושי הרבה יותר.

יחידת ההנעה החדשה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח ליטר (999 סמ"ק, ליתר דיוק) מפיק 117 כ"ס ו- 18.6 קג"מ מומנט אשר ביחד עם תיבת 7 הילוכים רובוטית דו מצמדית (המחליפים מנוע 1,600 סמ"ק אטמוספרי ותיבת הילוכים רציפה) – מבטיחים שיפור ניכר בביצועים.

אבזור הבטיחות כולל בכל רמות האבזור: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים ואורות גבוהים אדפטיביים. רשימת האבזור בכל הגרסאות כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8" תומכת ממשק אפל ואנדרואיד, מפתח חכם,  מראה אחורית מתכהה אוטומטית, 3 מצבי נהיגה – רגיל, ספורט ו-ECO – פנסים קדמיים ואחוריים LED, חישוקי 17 אינץ' ובלם יד חשמלי.

בדור השני, הג

בדור השני, הג'וק גדול, שימושי ואיכותי יותרצילום: מוטי שטרן

 

הדור השני של הג'וק שומר על קווי העיצוב של הדור הראשון תוך אימוץ שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן, כך בחזית יש 3 קומות של פנסים, כאשר בקומה האמצעית נמצאים פנסים עגולים שביניהם גריל טרפזי עם כרום עבה בצורת V המשתלב עם הפנסים בקומה העליונה. צללית הג'וק שמרה על מאפייני הדור הראשון על ידיות דלתות אחוריות נסתרות ועם גג "צף". תא הנוסעים נראה הרבה יותר איכותי מהדור הראשון וכך גם מרווח הפנים.

הג'וק החדש ישווק עם יחידת הנעה אחת ושלוש רמות אבזור, או ליתר דיוק 3 רמות עיצוב:

  • Acenta Tech – 124,990 ₪ 

  • Acenta Tech בצביעה דו גוונית -  129,990 ₪

  • N-Design – 139,990 ₪ הכוללת חישוקי 19 אינץ', מושבים ספורטיביים, פרטי עיצוב נוספים שהבולט בהם הוא אפשרות לריפוד ודיפון לבן ברכב.

עיצוב  הדור השני בקווי הדור הראשון בשפת העיצוב הנוכחית של ניסאן

עיצוב  הדור השני בקווי הדור הראשון בשפת העיצוב הנוכחית של ניסאןצילום: מוטי שטרן

 

 

לטורים קודמים

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן