מבחן דרכים – השקת יונדאי i10

בדור השלישי שלה – מציעה מכונית המיני של יונדאי – ה- i10 את אבזור הבטיחות האקטיבי העשיר בקטגוריה, רשימת אבזור מרשימה וגידול בממדים

חדשות כיפה מוטי שטרן 20/02/20 10:33 כה בשבט התשפ

מבחן דרכים – השקת יונדאי i10
צילום: יחצ

הדור הראשון של ה- i10 שהגיע לארץ לפני 12 שנה היה קופתי וגבוה מעין מיני מיקרו-ואן, ב- 2014 הגיע הדור השני עם עיצוב עגלגל והרמוני שנחל הצלחה רבה יותר. משני הדורות של ה- i10 נמכרו 54,000 רכבים.

עיצוב הדור החדש נראה אבולוציה של הדור הקודם (לאחר מתיחת הפנים) אך שרירי יותר. כאמור, המידות צמחו (למעט הגג שהונמך ב- 2 ס"מ), תוספת  2 ס"מ לרוחב ותוספת 4 ס"מ לבסיס הגלגלים. בנוסף לכך, מקדם הגרר ירד ל – 0.31. במרכז מכסה מנוע נוספה תפיחה וכך גם לאורך צד הרכב 2 תפיחות  במשולש המושחר הקטן מאחורי חלון הדלתות האחוריות מופיע שם הדגם ועם צבע גג שונה וחישוקים בעיצוב חדש נראית ה- i10 מצוין.
 

עיצוב הדור החדש נראה אבולוציה של הדור הקודם אך שרירי יותר

עיצוב הדור החדש נראה אבולוציה של הדור הקודם אך שרירי יותרצילום: יחצ


ה- i10 תוצע עם מנוע 1.2 ליטר חדש בטכנולוגיית DCCVT  המפיק 84 כ"ס ו- 12 קג"מ ב-4200 סל"ד ותיבת הילוכים 5 מהירויות ידנית או אוטומטית רובוטית חד מצמדית.

בתא הנוסעים מרוגש שיפור במרווח הפנים ובזכות ממד האורך המוגדל נוספו 4.5 ס"מ למרווח הברכיים במושב האחורי. השינוי הבולט הוא מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' המקורי ובאיכות החומרים.

מפרט הבטיחות האקטיבי העשיר בקטגוריה כולל בכל הגרסאות: בלימה חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית, בקרת ערנות נהג, מערכת התרעה על תזוזת הרכב מלפנים  ושש כריות אוויר.

 

שיפור בתא הנוסעים עם אבזור הבטיחות האקטיבי הטוב בקטגוריה

שיפור בתא הנוסעים עם אבזור הבטיחות האקטיבי הטוב בקטגוריהצילום: יחצ


ה- i10  תשווק בארבע גרסאות:

  • Instence ידנית (69,900 ₪) - רמת אבזור זו כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית מתקדמת בגודל של 8 אינץ' עם אפשרות חיבור ל Apple Carplay ול Android Auto- עם שליטה מגלגל ההגה, 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, גלגל הגה וידית הילוכים מעור, מפתח שלט מתקדם, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים ומנגנון כיבוי אורות אוטומטי

  • Inspire אוטומטית רובוטית (79,900 ₪) - רמה זו כוללת חלונות אחוריים כהים בנוסף לרשימת אבזור ה- Instence

  • Prime אוטומטית רובוטית (83,900 ₪)  - רמה זו כוללת חישוקי 15 אינץ' קלים בנוסף לרשימת אבזור ה- Inspire

  • Supreme אוטומטית רובוטית (83,990 ₪) – ברמה זו החיקוקים הקלים בגודל 16 אינץ' ולפריטי רשימת אבזור ה- Prime מתווספים: תאורת יוםLED , גוון שחור או אדום בגג הרכב לבחירה, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת עזר בפניה, תאורה קדמית ,B-Function  תאורת ערפל קדמית ואיתות על מראות הצד

כלמוביל מציעה את ה- i10 במסלול ליסינג פרטי עם מקדימה ע"ס 7,500 ₪ ותשלום חודשי במשך 36 חודשים של 969 ₪. החבילה כוללת 3 טיפולים תקופתיים והרכב נרשם בבעלות פרטית על שם הקונה.

מרשים לגלות שהגרסה הידנית שבעבר צוידה במנוע חלש ואבזור בסיסי כוללת את המנוע החזק של הדגם ואבזור בטיחות ונוחות עשיר. דגמים עם תיבות רובוטיות חד מצמדיות לא נהנו מאהדת הקהל הישראלי – נסיעת מבחן תוכל להבהיר כיצד מתפקדת התיבה של ה- i10 החדשה.
 

למבחני דרכים נוספים