מבחן דרכים – מאזדה CX-30

באמצעות מאזדה CX-30  נכנס היצרן לקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים החשובה ומצליח להשלים את הרצף החסר בין ה- CX-3 הקטן ל- CX-5 הגדול ממנו

חדשות כיפה מוטי שטרן 16/06/20 18:54 כד בסיון התשפ

מבחן דרכים – מאזדה CX-30
תמונה 1- מאזדה CX-30, צילום: מוטי שטרן

הכניסה של מאזדה לתחום רכבי הפנאי בארץ התחילה על אש קטנה עם הטריביוט ששווק כמה שנים בשנות התשעים ונמכר בהיקפים קטנים. ב-2012 חזרה בגדול מאזדה לתחום רכבי הפנאי עם הדור הראשון של ה- CX-5. ב- 2017 הצטרף האח הקטן CX-3. שני הדגמים התמקמו בקצה העליון של הסקאלה בקטגוריות בהם התמודדו. CX-5, בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) ו- CX-3 בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV). מאזדה CX-30 המבוסס על הדור הרביעי של מאזדה 3 – נכנס בין ה- CX-3 ל- CX-5 הן מבחינת הממדים והן מבחינת המחיר ונכנס ללב קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים הכוללת את קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פג'ו 3008, סיטרואן C5 AirCross, ניסאן קשקאי, סקודה קארוק ועוד.

הטריביוט, חלוץ רכבי הפנאי של מאזדה ודגמי ה- CX: 3, 5 ו- 30

הטריביוט, חלוץ רכבי הפנאי של מאזדה ודגמי ה- CX: 3, 5 ו- 30צילום: מוטי שטרן

 

מאזדה CX-30 משווק עם שתי יחידות הנעה הנמצאות בשימוש בדגמים אחרים של היצרן: מנוע בנזין בנפח 2  ליטר עם הספק של 165 כ"ס ומומנט של 21.7 קג"מ, ומנוע בנפח 2.5 ליטר  המצויד בנוסף גם בטכנולוגית השבתת צילינדרים עם הספק של 195 כ"ס ומומנט של 26.3 קג"מ. מנוע ה- 2 ליטר מוצע בשלוש רמות אבזור ומנוע ה- 2.5 יוצע רק בשתי רמות האבזור הגבוהות:

  • Comfort 2 ליטר 151,900 ₪

  • Executive 2 ליטר – 159,900 ₪

  • Executive 2.5 ליטר – 169,900 ₪ 

  • Premium 2 ליטר – 173,900 ₪

  • Premium 2.5 ליטר – 181,900 ₪

למבחן התייצב ה- CX-30 עם מנוע ה- 2.5 ליטר ברמת האבזור Executive.

 

בצבע האדום של רכב המבחן, ה- CX-30 נראה מצויין

בצבע האדום של רכב המבחן, ה- CX-30 נראה מצוייןצילום: מוטי שטרן

 

הדרך הטובה (והמחמיאה) לתאר את עיצוב ה- CX-30 היא "מאזדה 3 מוגבהת". גם כאן לא תמצאו קימורים וזוויות אלא עיצוב הרמוני וזורם בתוספת "איפור שטח" מודגש הכולל חיפוי פלסטיק שחור רחב המקיף את תחתית הרכב וקשתות הגלגלים. חזית הרכב כוללת גריל אנכי שחור התחום בחלקו התחתון בפס כרום התוחם גם את הפנסים הצרים המשוחים לאחור.

פנסי האיתות הדמיים הם פס LED דקיק בחיבור בין החלק המתכתי לפלסטיק המקיף את תחתית הרכב. החלון האחורי תחום בספוילר עילי שחור וממש מתחתיו פנסים צרים מסוגננים. אין ספק שה- CX-30 מהווה המשך למהפך העיצובי שהתחילה מאזדה ב- 3 וב- 6 הראשונות והולך ומשתפר מדגם לדגם. בצבע אדום מטאלי של רכב המבחן – ה- CX-30 נראה פשוט מצוין.

אבזור בטיחות עשיר בכל רמות הגימור ותא נוסעים ברמה של רכב פרמיום

אבזור בטיחות עשיר בכל רמות הגימור ותא נוסעים ברמה של רכב פרמיוםצילום: מוטי שטרן

 

גם בתוך תא הנוסעים ניכרת ההשראה המבורכת ממאזדה 3. גם כאן תמצאו איכות חומרים גבוהה, עיצוב מינימליסטי ומוקפד ואבזור עשיר כבר בגרסת ה- Comfort. את הצבע השחור לגווניו השולט בתא הנוסעים שוברים חיפווי עור בצבע כחול בדשבורד, מסביב לתיבת ההילוכים ובדיפון הדלתות. המרווח במושבים הקדמיים מצוין, במושב האחורי קצת פחות, אך הוא טוב בפני עצמו. תא המטעו בנפח 430 ליטר נראה גדול יותר ובזכות דלת רחבה הוא שימושי ונוח.

כל הגרסאות מצוידות באבזור בטיחות עשיר הכולל: מערכת חכמה לסיוע בבלימה בעיר כולל הולכי רגל ובשילוב התראת התנגשות (+לילה ודו גלגלי), מערכת חכמה לסיוע בבלימה במהירויות בינעירוניות, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה, מערכת להתראה וסיוע בשמירה על נתיב, מערכת לאיתור שטחים מתים עם בקרת תנועה חוצה מאחור,בקרת אלומה גבוהה ומערכת התראת עייפות.

אבזור ה- Comfort כולל: פנסי חזית LED, תאורת נוי LED ופנסי איתות LED,חישוקי סגסוגת "18 ושמשות כהות, קיפול מראות חשמלי, מושב נהג ונוסע מתכוונן ל-8 מצבים, מסך לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7", חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים לאחור, בלם יד חשמלי בשילוב Auto Hold, מערך קישוריות MZD  Connect בשילוב Apple Carplay / Androaid Auto מסך "8.8 ו- 8 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור.

רשימת האבזור ב- Executive כוללת בנוסף:  חתימת תאורת LED ייחודית בפנסים הקדמיים והאחוריים, תאורת מסתגלת העוקבת אחרי כיוון הנסיעה (AFS), חלון שמש חשמלי, כניסה ונעילה ללא מפתח (Keyless), פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה ומראה נגד סנוור.

ב- Premium תקבלו בנוסף: חישוקי סגסוגת "18 מובחנים בגימור כרום כהה ייחודי, חיישני חניה מלפנים, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור וגימורים תואמים בדלתות, תצוגה עילית מוקרנת על השמשה הקדמית, מושב נהג חשמלי בשילוב זיכרונות (למושב, למראת הצד ולמערכת התצוגה העילית), מראה מרכזית Frameless וגימורי כרום בהגה, בכפתור ההתנעה ובתא הכפפות.

CX-30 רכב פנאי עם אופי ספורטיבי

CX-30 רכב פנאי עם אופי ספורטיביצילום: מוטי שטרן

 

רכב המבחן צויד ביחידת ההנעה החזקה בנפח 2.5 ליטר עם 195 כ"ס ו-26.3 קג"מ מומנט ומאפשרים תאוצה מאפס ל-100 ב- 8.5 שניות בלבד. הכוח הרב עומר מהמנוע לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 6 הילוכים פלנטארית מהטובות שיש. הפעולה שלה חלקה והיא יודעת להעלות או להוריד הילוך בדיוק מתי שצריך בצורה חלקה ומאפשרת למצות היטב את הכוח מהמנוע. כמו ה- 3 עליה מבוסס ה- CX-30, גם כאן נשמר האופי הספורטיבי למרות השימוש במנוע אטמוספרי ותיבה פלנטארית.

ה- CX-30 (כמו אחיו ממשפחת ה- CX) מצליח להיות מהנה לנהיגה למרות המרכב הגבוה ובזכות השילדה הטובה הוא מצליח להשרות בטחון רב בכל תוואי נהיגה.  צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר. כיאה לרכב פנאי עם מרווח גחון של 17.5 ס"מ, נסיעה מחוץ לכביש מתבצעת בביטחון אך מוגבלת לשבילים קלים בלבד.

מאזדה מכוונת לכיוון שוק הפרמיום וה- CX-30  מראה שהיא בהחלט בדרך לשם. בידוד הרעשים מרשים וכך גם התחושה כאשר נוגעים, מסובבים ולוחצים במתגים השונים. מערכת המולטימדיה מתופעלת באמצעות חוגה מרכזית בין המושבים ולאחר הסתגלות קל מאוד לתפעל אותה גם תוך כדי נסיעה.

ה- CX-30 מייצג בכבוד את מאזדה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים

ה- CX-30 מייצג בכבוד את מאזדה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטייםצילום: מוטי שטרן

 

 

עם ה- CX-30 נכנסת מאזדה לקטגוריה החשובה ביותר בשוק הרכב הישראלי – רכבי פנאי קומפקטיים (C-SUV).ה- CX-30 איננו המרווח בקטגוריה, אך הוא מציג יתרונות בתחום אבזור בטיחות עשיר כבר בדגם הכניסה, עיצוב מרהיב, תא נוסעים איכותי, אבזור עשיר והנאה מנהיגה. יחידת ההנעה הקונבנציונלית אומנם איננה גמישה כמו מנועי טורבו ותיבות כפולות מצמדים אך היא מבטיחה רמת אמינות גבוהה.

עד ה- 26/6 מוצעים רכבי הפנאי של מאזדה בהטבות הכוללות 5,000 הנחה על ה- CX-3 , טרייד אין במחיר מחירון ל- CX-30 הנבחן כאן והטבות נוספות.

 

לטורים קודמים