מבחן דרכים - מאזדה CX5

כמו קודמו, גם הדור השני של מאזדה CX5 מהווה החלוץ בדור המוצרים של מאזדה.מבחן דרכים לרכב פנאי המשלב שמרנות טכנולוגית ותא נוסעים שימושי וכמעט יוקרתי.

חדשות כיפה מוטי שטרן 06/10/19 14:00 ז בתשרי התשפ

מבחן דרכים - מאזדה CX5
צילום: מוטי שטרן

מאזדה CX5 איננו רכב הפנאי הראשון של מאזדה בישראל, קדם לו מאזדה טריביוט שלא זכה להצלחה יתרה ולאחר מספר שנים הופסק שיווקו.
הדור הראשון של מאזדה
CX5 הושק בארץ ב-2012 ובניגוד לטריביוט זכה להצלחה רבה. ב- 2017 הוצג הדור השני של ה- CX5 שומר על ממדים כמעט זהים לקודמו וקווי העיצוב שלו מהווים בעיקר חידוד לעיצוב המוצלח של הדגם הראשון. בתא הנוסעים השינוי בולט יותר ומציג קפיצת דרך משמעותית.
מאזדה
CX5 נמכר בארץ עם שתי יחידות הנעה, שתיהן אטמוספריות: 2 ליטר (165 כ"ס) הנעה קדמית ו-2.5 ליטר (195 כ"ס) הנעה כפולה בארבע רמות אבזור:

  • Comfort 2.0 ליטר (169,900 ₪)
  • Executive/Executive Plus 2.0 ליטר (/178,900173,900 ₪) 
  • Premium 2.0/2.5 ליטר (196,900/218,900 ₪)
  • Signature 2.5 ליטר (229,900 ₪)

למבחן התייצבה ה- CX5 בגרסה הבכירה – Signature עם מנוע 2.5 ליטר והנעה כפולה.

מאזדה טריביוט, חלוץ רכבי הפנאי של מאדה ושני דורות ה- CX5

מאזדה טריביוט, חלוץ רכבי הפנאי של מאדה ושני דורות ה- CX5צילום: נתי, מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

כמה ימים לאחר שבחנתי את ה- CX5 סיקרתי את השקת הדור הרביעי של מאזדה 3 והדמיון העיצובי בין השתיים ניכר ובולט וכמו שכבר הוזכר, עיצוב ה-CX5 הוא הסנונית לעיצוב הדור החדש של מאזדה.
ה-
CX5 שומר כמעט על ממדיו הנדיבים: בסיס גלגלים של 270 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, האורך הכולל מאבד ס"מ ל-455 ס"מ והגובה מקבל חצי ס"מ ל-167.5 ס"מ.
המושג "קווי עיצוב" כמעט לא רלוונטי ב-
CX5 כי הם כמעט ולא קיימים. בחזית גריל גדול ואנכי הבולט קדימה המזכיר לוע של חיה עם תחתית כרום מודגשת העולה משני צדיו מתחת ליחידות תאורה צרות הנמתחות לצדי הרכב. התחתית הפגוש הקדמי קו שחור לאורכו התחום בשני פנסי או ליתר דיוק נורות ערפל עגולות וקטנות.  בצדי הרכב בולטים חישוקי ה-19 אינץ' הגדולים (מדי לטעמי) בגוון טיטניום וספי קשתות הגלגלים והמרכז בפלסטיק שחור מסמנים V על מאפייני רכב השטח.
חלקו האחורי של ה-
CX5 מאופיין בעיצוב מינימלי עם יחידות תאורה קטנות וגבוהות.
"מינימליסטי מאופק" – הן המילים המיטיבות לתיאור עיצוב ה-
CX5.

 

עיצוב ה- CX5 מינימליסטי ומאופק

עיצוב ה- CX5 מינימליסטי ומאופקצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים מהווה ניגוד למינימליות המאופקת של העיצוב החיצוני, הוא מפגין עושר ויוקרה בחומרי הגלם: עור, מתכת ופלסטיק רך ועבה.
השקת האח הקטן
CX3 ו-6 המחודשות היתה הזדמנות טובה להבין את הכיוון אליו צועדת מאזדה עם תאי הנוסעים שלה ומנהיגת המבחן שכללה שהייה ארוכה בתא הנוסעים של ה- CX5 אני יכול בהחלט לומר שהיא מתקרבת לכיוון פלח שוק הפרמיום.
אבזור הבטיחות עשיר כבר בדגם הכניסה וכולל: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית והחלפת אורות אוטומטית למניעת סנוור, בגרסת ה-
Premium כוללת בנוסף בלימת חירום בנסיעה לאחור, התרעת ערנות נהג וגרסת ה- Signature מוסיפה גם ניטור רכב בשטחים "מתים" במראות הצד.
רשימת אבזור הנוחות עשירה גם היא וכבר בגרסת ה-
Comfort כוללת: ריפודי עור למושבים, חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 7 אינץ' עם קישוריות Android Auto / CarPlay ותפעול באמצעות מתגי שליטה בין המושבים הקדמיים, מצלמת רוורס, כפתור התנעה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, מראה מתכהה נגד סנוור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי ומשענת יד במושב אחורי עם מחזיקי כוסות ושקע USB.
ה-
Executive מוסיפה לרשימה חישוקי 19 אינץ' וגג שמש נפתח.
ב-
Premium, השינוי משמעותי יותר וכולל: חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת 360 מעלות לסיוע בחניה, פתיחה חשמלית באמצעות הרגל לתא המטען, מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של BOSE, תצוגת נתונים עילית בשמשה הקדמית, תפעול חשמלי למושב הנוסע, קירור למושבים הקדמיים וזיכרון למושב הנהג.
ה-
Signature כוללת בעיקר תוספות עיצוב כמו ריפוד עור נאפה חום למושבים, גימור עץ בפאנל הקדמי וצבע טיטניום לחישוקים הקלים.
כזכור, רמת האבזור של רכב המבחן היתה
Signature הבכירה ותא הנוסעים שלה מרשים מאוד, מפנק והיה נעים מאוד להעביר בו את שעות הנהיגה במבחן. בלטו בחסרונם פתיחת דלתות ללא מפתח (רק הנעה) והעובדה שאין אפשרות לסגור את פתחי המזגן המרכזיים.

 

תא הנוסעים איכותי וכמעט פרמיום ואבזור בטיחות ונוחות עשיר

תא הנוסעים איכותי וכמעט פרמיום ואבזור בטיחות ונוחות עשירצילום: מוטי שטרן

יוצאים לדרך

בתחילת העשור, כשיצרני הרכב נטשו את המנועים האטמוספריים ותיבות ההילוכים הפלנטאריות הוותיקים לטובת מנועי טורבו ותיבות רובוטיות או רציפות – מאזדה החליטה למצות את הטכנולוגיה המסורתית עד הסוף ויצרה באמצעות טכנולוגיית ה- SkyActive-G יחידות הנעה חסכוניות (יחסית) וחזקות בטכנולוגיה הישנה והמוכרת.
שתי יחידות ההנעה האטמוספריות (2 ליטר הנעה קדמית ו-2.5 ליטר הנעה כפולה) של ה-
CX5 משודכות לתיבת 6 הילוכים פלנטארית ובמבחן הדרכים עם יחידת ההנעה החזקה צריכת הדלק עמדה על 10.5 ק"מ לליטר.
יחידת ההנעה החזקה מספקת ביצועים מעולים, אך בניגוד למנועי טורבו ותיבות רובוטיות כפולות מצמדים – קצב צבירת הכוח איטי ופעולות כמו עקיפה או זינוק איטיות יותר.
בגרסת ה-
Signature הבכירה קל לתמרן עם ה-Cx5 בעיר הצפופה. ממד הגובה הנדיב מעניק תנוחת ישיבה גבוהה ושלטת, חיישני החניה והמצלמה הקדמיים מתריעים ומציגים את מה שקורה בחזית הרכב כשכלים דו גלגליים מזגזגים בין הנתיבים וכאשר המרחק מהרכב שמקדימה קטן מדי.
גם חניה במקומות צפופים מתבצעת בקלות באמצעות החיישני והמצלמה האחוריים ומצלמת ה-360.
ממדי הגובה והרוחב הנדיבים יוצרים מרווח מצוין בשתי שורות המושבים. נפח תא המטען הרשמי עומד על 442 ליטר, אך בפועל הוא שימושי ויעיל והמדף העליון שלו מתרומם עם הדלת (שבגרסאות הבכירות מתופעלת חשמלית באמצעות הרגל).
ה-
CX5 מציע שילוב טוב בין נוחות להתנהגות כביש עם נטייה קלה לכיוון הקשיח. היציבות מצמידה אותו למסלול הנסיעה בכל תוואי דרך. ה-CX5 נהנה מבידוד רעשים מעולה שתורם רבות לאיכות הנסיעה.
כמו כן, תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות מתגי השליטה בין המושבים דורש הסתגלות, אך לאחריה ניתן לשלוט היטב בפונקציות השונות של המולטימדיה, כולל הניווט ב-
Waze ללא צורך בהסטת מבט מהכביש. אם כבר הזכרנו את המבט על הכביש, כדאי להזכיר את התצוגה העילית על השמשה התורמת גם היא לריכוז מבט הנהג בכביש.
רכב המבחן צויד בהנעה כפולה ועם מרווח גחון של כמעט 20 ס"מ – ה-
CX5 צולח בקלות ובתחושת ביטחון שבילי קק"ל וקצת יותר מעבר לכך.

 

CX5 מציע שילוב ייחודי של אמינות ואיכות פרמיום

CX5 מציע שילוב ייחודי של אמינות ואיכות פרמיוםצילום: מוטי שטרן

סיכום

מאזדה CX5 מציע שילוב ייחודי אבזור בטיחות ונחות עשיר, תא נוסעים מרווח, איכותי וכמעט יוקרתי ושילוב טוב בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש כל זה ביחד עם יחידת הנעה בטכנולוגיה וותיקה ומוכחת לצד מוניטין האמינות המכובד של מאזדה. צריכת הדלק אינה מצטיינת ומחירי הרכישה שלה הם בחלק העליון של הסקאלה – אך ה-CX5 מציע שילוב ייחודי של איכות תא נוסעים כמעט ברמה של רכבי פרמיום לצד יחידות הנעה שצפויות להציג רמת אמינות גבוהה.
 

למבחני דרכים נוספים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן