מבחן דרכים - ניסאן קשקאי

בהצגת הקשקאי חזתה ניסאן לפני כולם את המעבר מרכב משפחתי לג'יפונים – בדקנו האם הוא עדיין חלוץ לפני מחנה הג'יפונים.

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/07/18 10:35 כה בתמוז התשעח

מבחן דרכים - ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי, צילום: מוטי שטרן

נתח השוק של קטגוריית הג׳יפונים המשפחתיים גדל בשנים האחרונות ובעיקר על חשבון קטגוריית המשפחתיות המסורתית. בניסאן חזו את המגמה הזו כבר באמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי כאשר לא פיתחה דור חדש למשפחתית שלה – האלמרה, והקשקאי נועד לייצג אותה בפלח המשפחתי. הדור הראשון של הקשקאי נמכר בשנים 2007-2014 בעיקר עם מנטע בנזין 2 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
בשנת 2014 החל שיווק הדור השני של הקשקאי עם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר ידני ואוטומטי ועם מנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר אוטומטי (יחידת הנעה זהה ל- X-Trail). גם הדור השני היה חלוץ כאשר היה הראשון להציע מנוע קטן בג׳יפון משפחתי אוטומטי והקדים במספר חודשים את גרסת קיה ספורטאז׳ עם מנוע 1.6 ליטר. רק לאחרונה הוצעו ג׳יפונים עם מנועי טורבו בנזין קטנים: האח התיאום רנו קדג׳אר בנזין, אופל גראנדלנד X וסקודה קארוק 1.0 ליטר.
לפני כשנה עבר הקשקאי מתיחת פנים אשר כללה מלבד עדכוני עיצוב גם תוספת אבזור בטיחות ונוחות.
מחירי הקשקאי נעים בין 129,990 ש״ח לדגם הבנזין הידני עד 159,990 ש״ח לדגם בנזין אוטומטי ברמת האבזור הבכירה Tekna .
רכב המבחן היה עם מנוע בנזין אוטומטי ברמת האבזור Ascenta הבסיסית שמחירה 143,990 ש״ח.

 

 

עיצוב חיצוני

קל לראות שמעצבי הקשקאי ראו בו תחליף לרכב משפחתי. סממני השטח היחידים שלו הם קשתות גלגלים מודגשות עם מסגרת פלסטיק שחור ופס שחור המקיף את כל תחתית הרכב.
מידות הצמיגים עולות עם רמת האבזור והם נעים בין 17 אינץ׳ ב-Ascenta, 18 אינץ׳ ב- Ascenta Tech עד 19 אינץ׳ ב- Tekna. בצד הרכב האלמנט הבולט הוא מסגרת הכרום המקיפה את כל חלונות הצד בצורת טרפז. עיצוב החזית מיישר קו עם דגמי ניסאן מהדור האחרון מהמיקרה הקטנה ועד מכונית הסאלון מקסימה וכולל את פס הכרום בצורת V המקיף את סמל היצרן, לפנסים עיצוב גיאומטרי מוקפד והגריל גם הוא בצורת V. מאחור פנסים אופקיים עם חתימת LED בולטת בלילה. בסך הכל העיצוב הרמוני ונעים לעין (למעט החזית שהעיצוב שלה קצת מצועצע בעיניי).

ניסאן קשקאי

ניסאן קשקאיצילום: מוטי שטרן

 

 

תא נוסעים ואבזור


המרווח במושבים הקדמיים מצויין, יש שפע תאי אחסון והרבה אור חודר מהשמשות הגדולות. המושב האחורי מרווח לשניים אך צפוף לשלושה ומימד הגובה מאפשר בו ישיבה זקופה. תא המטען מצטיין במודלאריות, רצפת התא הכפולה יכולה לשמש כמחיצה בתא המטען למניעת תזוזת המטען, נוח ושימושי.
רכבים יפניים וקוראניים מצטיינים בדרך כלל ברשימת אבזור עשירה, אך הרבה פעמים כשיורדים לפרטים – איכות האבזור אינה מושלמת. כמעט בכל רכב 4 חלונות חשמל, אך ברכבים אסיאתיים – רק לחלון הנהג תפעול אוטומטי מלא (עולה/יורד עד הסוף בלחיצה קצרה) – בקשקאי כמו בהרבה רכבים אירופאיים – לארבעת החלונות תפעול אוטומטי מלא, איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה ורשימת האבזור בדגם ה- Ascenta כוללת חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי (משתחרר לבד בתחילת נסיעה אך צריך להפעילו בסיום הנסיעה), פנסי ערפל, תאורת אווירה, כיוונון גובה וגב תחתון לשני המושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ׳ ענק (אך ללא כפתור פיזי לווליום ואין ם קיצורי דרך לרדיו, ניווט Waze וכדו׳), בקרת אקלים מפוצלת ומראה מתכהה אוטומטית. ברמות האבזור הגבוהות מתווספים גג פנוראמי, מצלמה היקפית ופנסי LED קדמיים.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת ניטור מרחק לפנים, בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, קריאת תמרורים ומעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך. בדגם ה-Tekna מתווספים חניה אוטומטית, בקרת עייפות נהג, זיהוי רכב בשטח מת במראות ומאחור, מצלמת רוורס מעולה וחיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה בלוח השעונים.

ניסאן קשקאי

ניסאן קשקאיצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

כאמור, הקשקאי הוא מחלוצי  הג׳יפונים המשפחתיים המצויד במנוע טורבו קטן. הספק המנוע הוא 115 כ״ס וכבר ב- 1,750 סל״ד מתקבל שיא המומנט העומד על כמעט 17 קג״מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הניסיון שלי עם תיבות רציפות החל לפני 10 שנים עם ניסאן פרימרה שקיבלתי כרכב גישור ודומה שעדיין ברובן יש אותה תחושה של נהיגה ברכב עם הילוך אחד אשר התגובה הראשונית שלו בהאצה היא בעיקר רעש... בנסיעות מישוריות חטיבת הכוח מספקת ביצועים מספקים ויותר, אך בעליה המנוע מתאמץ וקולו חודר לתא הנוסעים. נוחות הנסיעה טובה מאוד והקשקאי מצליח למצוא איזון נכון בין נוחות ליציבות, הוא יציב מאוד בנסיעה מהירה ונוח גם בנסיעה בכבישים משובשים. תא הנוסעים שקט ורעשים חודרים בעיקר בעת מאמץ.
גם בשבילים כבושים שומר הקשקאי על נוחות הנסיעה, אך הוא לא מיועד לשטח מאתגר יותר משבילים, כמובן.
צריכת הדלק עומדת על 13 ק״מ לליטר בנסיעה שרובה בינעירונית.

ניסאן קשקאי

ניסאן קשקאיצילום: מוטי שטרןליי

 

 

סיכום

ניסאן קשקאי מצליח לשלב תא נוסעים עם אבזור עשיר כבר ברמת הבסיס, נוחות נסיעה טובה ואבזור בטיחות מספק כבר ברמת האבזור הבסיסית יחד עם מוניטין אמינות גבוהה.
לחובתו עומד עיצוב סולידי מדי ולא מתאים לקטגוריית רכבי הפנאי בהם לעיצוב משקל רב (לעיצוב הנועז של הג׳וק הקטן תרומה ניכרת להצלחתו) ובעיקר יחידת הנעה קצת חלשה אשר תספק את רוב הנהגים ברוב המצבים. במחיר קשקאי Ascenta אוטומטי מתחרה בגרסאות ה- 1.6 ליטר של הספורטאז׳ והטוסון ומציג ביצועים עדיפים וצריכת דלק טובה יותר אך הוא צפוף מהם. סקודה קארוק 1.0 ליטר זול ממנו ומציע יחידת כוח עם ביצועים טובים יותר ואבזור בטיחותי טוב יותר (בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב) אך הקשקאי נהנה ממוניטין אמינות גבוה ממנו. אם אתם מחפשים ג׳יפון המשלב פרקטיות, אבזור עשיר ואמינות ורוב הנסיעות שלכם הן במישור – הקשקאי יכול להתאים לכם.

 

לכל נסיעות המבחן של מוטי שטרן!