רשות המיסים הכריעה מהו מעמדו המשפטי של NFT

סוגיית הנכסים הדיגיטליים וה-NFT הביאה בפניי רשות המיסים את השאלה הבאה: האם מכירת ואחזקת מחייבת במס? התשובה של הרשות ברורה: "מכירת NFT מהווה אירוע שחייב במס על כל ההיבטים העולים ממנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 18:50 יז באדר ב'

רשות המיסים הכריעה מהו מעמדו המשפטי של NFT
NFT, צילום: shutterstock

ה-NFT משגע את העולם: לאחרונה החלו בעולם למכור יצירות NFT, תעודה המקנה זכות ראשונים על יצירה מסוימת. רשות המיסים נשאלה לגביי המעמד המשפטי של הכנס הדיגיטלי הזה, והכריעה כי הוא נכס לכל דבר.

"'נכס' הוא 'כל רכוש, בין מקרקעין ובין מיטלטלין, וכן כל זכות או טובת הנאה ראויות או מוחזקות"

"במענה לשאלות שהועלו בפנינו בנושא שבנדון, הריני להבהיר את עמדת רשות המסים בנושא אופן המיסוי של נכסים דיגיטליים מסוג Token Fungible-Non הידוע כ-NFT", פותח רו"ח רולנד עם-שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המיסים.

"סעיף 88 לפקודת מס הכנסה קובע כי 'נכס' הוא 'כל רכוש, בין מקרקעין ובין מיטלטלין, וכן כל זכות או טובת הנאה ראויות או מוחזקות למעט מיטלטלין של יחיד המוחזקים על ידיו לשימושו האישי'".

"מכירת NFT מהווה אירוע שחייב במס על כל ההיבטים העולים ממנו"

"מאחר וה-NFT מהווה זכות חזקה בלתי מוחשית בנכס כלשהוא (לרוב יהיה מדובר בתמונה או בזכות על דמות וירטואלית כלשהיא), ה-NFT עומד בהגדרת "נכס" שבסעיף 88 לפקודת מס הכנסה. נציין כי מאחר ומדובר בזכות חזקה בלתי מוחשית, ה-NFT אינו מהווה 'מיטלטלין לשימוש אישי'. לפיכך, מכירת NFT מהווה אירוע שחייב במס על כל ההיבטים העולים ממנו".

בעצם, רשות המיסים מכריעה כי זהו נכס לכל דבר וכי חלה עליו כל חובה כמו כל נכס. לאחרונה הייתה בישראל פרשייה מעניינת סביב נושא ה-NFT, כאשר קבוצת יזמים הפילה בפח את הקרן למורשת הכותל ומכרה באינטרנט את אבני הכותל בגרסת NFT.