למה מומלץ לגור בדיור מוגן?

לאור השינויים בסגנון החיים, צומחים בישראל סוגים חדשים ומעניינים של דיור מוגן. בכתבה הבאה נתאר כמה סוגים שונים של דיור, נפרט למי מומלץ להתגורר בדיור מסוג זה ומהם השיקולים במעבר לדיור המוגן

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/07/22 22:40 כב בתמוז התשפב

למה מומלץ לגור בדיור מוגן?
צילום: shutterstock

לחיות טוב בגיל השלישי, פעם זה היה חלום, היום זו המציאות. עם העלייה בתוחלת החיים ושיפורי הרפואה, אנשים רוצים לנהל חיים פעילים, טובים ואיכותיים גם בגיל השלישי. לאור השינויים בסגנון החיים, צומחים בישראל סוגים חדשים ומעניינים של דיור מוגן. בשורות הבאות נתאר כמה סוגים שונים של דיור ונפרט למי מומלץ להתגורר בדיור מסוג זה.

סגנונות דיור שכדאי להכיר

בישראל עובר תחום הדיור לגיל השלישי מהפך של ממש. התחרות מצד אחד וההעדפות המיוחדת של הדיירים מצד שני, הביאו ליצירת כמה וכמה סוגי דיור מוגן, לכל המעוניין. לדוגמא:

  1. סגנון כפרי, לחובבי נוף וטבע – בסגנון כזה, הדיירים נהנים מדירות פרטיות עם מרפסות ואף צמודי קרקע, בסביבה טבעית, שקטה ועם נוף. לעיתים המקום שוכן לא רחוק מקיבוץ או מושב, לעיתם סמוך לחוף ים או בפריפריה, ללא בניה גבוהה מכל עבר. זה פתרון שעשוי להתאים לא רק לקיבוצניקים בנשמה אלא גם לעירוניים שבגיל זה מחפשים את הקרבה אל השלווה של הטבע.
  2. סגנון יוקרתי, לאוהבי החיים הטובים – סגנון כזה של דיור מוגן, משלב בין אלמנטים של אירוח מלונאי לבין אלמנטים של מרכזי ספא או ספורט, פנאי ונופש עם התאמה לגיל השלישי. על פי רוב, מקומות כאלה יימצאו באזורי הביקוש, בערים הגדולות, סמוך לשכונות הטובות ביותר. העיצוב המושקע והפאר מתווספים אל פעילויות מקובלות כגון פעילות פנאי, הופעות, פעילות גופנית, קורסים שונים. החדרים יהיו ברמה מלונאית ואת מה שקוראים לו "חדר אוכל" אפשר להשוות למסעדת יוקרה ברמה גבוהה.
  3. דיור מוגן משולב – על פי רוב, כל הצורות של הדיור המוגן נועדו לתת מענה לבני הגיל השלישי, שמוגדרים כעצמאים. כלומר, אנשים שאינם סובלים ממגבלה גופנית רצינית וגם הכושר הקוגניטיבי תקין בהחלט. אולם כיום ישנה הבנה שישנו רצף בין חוסר תפקוד לבין תפקוד מלא. לכן, ישנם בתי דיור משולבים, שבהם יש מחלקה לעצמאים וכן מחלקה לאנשים שצריכים סיוע כזה או אחר. בחלק מהמקומות קולטים אף דיירים המגיעים ביחד עם מטפל זר, וזה קיים כאשר ישנו אזור עצמאי לצד אזור או מחלקה סיעודית שערוכה לספק תנאים מתאימים.

מהם השיקולים במעבר לדיור המוגן – יתרונות וחידושים

מעבר לעובדה שבגיל השלישי כל אחד יוכל למצוא דיור מתאים, צריך להביא בחשבון יתרונות, תועלות וחידושים. בין אם דיור מוגן יוקרתי ובין אם דיור בסגנון כפרי או משולב, זה פתרון שיתאים למי שהיתרונות הללו מדברים לליבו:

  1. בדיור המוגן כיום, האווירה מלאת חיים - אלה ממש לא בתי האבות של פעם, שבהם אנשים יושבי משועממים. האווירה החברתית התוססת, ההיכרות עם אנשים חדשים ומעניינים, כל אלה ממלאים את החיים בתוכן ועניין.
  2. יחידות דיור פרטיות ומתוחזקות - בכל סוגי הדיור האיכותיים, מתגוררים בחדרים פרטיים ליחיד או לזוג. הנהלת המקום דואגת לתחזוקה, לניקיון, לתפעול שוטף. מי שהגיע לגיל השלישי יכול להקדיש את זמנו לדברים מעניינים ולא לניקיון הבית, כביסה או הכנת ארוחות.
  3. מגוון פעילות פנאי בכל עת - בכל סגנון של דיור, שוקדים על מגוון רחב של פעילויות פנאי מכל הסוגים. הרצאות של מרצים נכבדים, הופעות מוזיקה, שירה בציבור, אירועי חגים ומסיבות, פעילות גופנית ואירובית, קורסים בשפות, בישול, יוגה, ברידג' ועוד כהנה וכהנה.
  4. מגוון שירותים, בהישג יד – בין החידושים החשובים של הדיור המוגן בימינו, זמינות של שירותים תמיד בהישג יד. החל ממרפאה, רופא ואחיות במקום, שירותי דואר, דרך טיפולי יופי וביוטי וכלה בימי שוק, יציאה לטיולים משותפים, הסעות (שאטלים) למרכז העיר לסידורים ועוד הרבה יותר.