מנכ"ל HIT שמואל גולדברג: אני גאה בפרויקט המעונות שלנו

שש שנים אחרי שמונה לתפקיד הבכיר, גולדברג מספר על המסלול שעשה עד כה, חושף מה משך אותו דווקא בHIT אחרי 24 שנים בשירות קבע, ומסביר מה היעדים שלו להמשך

חדשות כיפה בשיתוף HIT 20/06/22 22:24 כא בסיון התשפב

מנכ"ל HIT שמואל גולדברג: אני גאה בפרויקט המעונות שלנו
שמואל גולדברג, מנכל HIT, צילום: יחצ

שש שנים עברו מאז מונה שמואל (שמיל) גולדברג לתפקיד מנכ"ל HIT מכון טכנולוגי בחולון - גולדברג, יליד 1962, גר בשוהם, נשוי ואב לארבעה, בוגר מדרשית נועם, השתחרר ב-2004 בדרגת רב סרן אחרי שירות קבע ארוך שהחל בחיל הקשר ונמשך במספר תפקידי מפתח ביניהם: קצין שלישות של המנהל האזרחי ביהודה ושומרון וסגן מפקד לתפעול של יחידת המחשוב של אכ"א. 

במהלך שירותו סיים שלושה תארים אקדמאיים: תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני במדעי המדינה ואסטרטגיה  מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון נוסף בכלכלה ומנהל עסקים. 

עם שחרורו משירות קבע החל לעבוד כמנהל מערך הלוגיסטיקה במכון. בשנת 2014 קודם לתפקיד סמנכ"ל התפעול של המכון ובשנת 2016 התמנה לתפקידו הנוכחי כמנכ"ל. "כשהשתחררתי מהצבא מאוד התלבטתי לאן לפנות. היו לי הצעות מתחום ההייטק והתפעול, הגעתי ל-HIT ממקום של שליחות, כל עוד אני יכול להשפיע זה מה שאעשה. ואכן עם השנים המכון צמח והתפתח והפך למוסד אקדמי גדול ומכובד בזכות הפועלים בו. 

מה משך אותך דווקא ב-HIT?

"שילוב של חינוך, הנגשת ההשכלה הגבוהה לכלל השכבות באוכלוסייה, האתגר בתפקיד והפוטנציאל האדיר שיש למכון.

עם איזה אתגרים אתה מתמודד בשנים האחרונות בתפקיד?

"ראשית אתגרים הם חיוביים, דרכם אנו מתייעלים ומשתפרים כל הזמן. אתגר גדול שהפך לאחר הפרויקטים המשגשגים של המכון הוא פרויקט מעונות הסטודנטים שאנו צפויים לחנוך בע"ה באוקטובר 2022 לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג.  אני גאה בתוצאה של הפרויקט שהובל באמצעות צוות מקצועי ובשותפות העיר חולון.

פרויקט המעונות יכלול שלושה בניינים רבי קומות, 428 חדרים, 472 מיטות, , מתחם מסחרי וחניון תת-קרקעי של כ-300 מקומות חניה בשני מפלסים. פרויקט המעונות יאפשר צימצום המרחק עבור סטודנטים שלנו מהפריפריה למרכז, יאפשר להם להשתלב בלימודים גבוהים ב-HIT וליהנות מלימודים בקמפוס ירוק ונחשב. 

מה החזון שלך? 

להמשיך להוביל את תנופת הפיתוח במכון יחד עם נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב וההנהלה, באקדמיה, בתעשייה, ובקהילה באמצעות מחקר, יצירה חדשנות ובינלאומיות. המכון נמצא בעיצומה של התפתחות, נכון להיום ישנן 18 תוכניות לימודים לתואר ראשון ולתואר שני (עם וללא תזה) אין לי ספק שהמכון ראוי להיות מוסד אוניברסיטאי.

הסטודנטים שלנו במרכז, עם השנים פיתחנו יחידות שמטפלות ברווחת הסטודנטים, המעניקות תמיכה אינדיבידואלית, החל ממלגות וסיוע כלכלי, לקויות למידה ומוגבלויות, מענה לצרכים ייחודיים של מגזרים כגון מגזר חרדי-דתי, חברה אתיופית ועוד. בנוסף זיהינו צורך להתאים תוכניות לימודים לצרכים של הסטודנטים המשלבים עבודה ו/או משפחה ולימודים ולכן פותחו תוכניות לימוד מותאמות לצרכיהם כגון מסלול גמיש – לימודי ערב המאפשרים להמשיך לשלב עבודה במקביל או קריירה במקרה של לימודים לתואר שני."

כיפות סרוגות בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה?

כן, ניתן לראות הרבה כיפות סרוגות בתחומי ההנדסה והטכנולוגיות כסטודנטים וכאנשי מקצוע משולבים בתעשייה ובאקדמיה אצלנו. ישנו ב-HIT בית כנסת פעיל אליו מגיעים מידי יום עשרות רבות של מתפללים: סטודנטים ועובדים.