5 דברים שהלוואי שידעתי לפני שהתחתנתי

לא פעם אני מביטה אחורה, אל הקשיים שחוויתי בתחילת הנישואין, ומייחלת לדעת אז את מה שידעתי היום. ש לנו מין ציפייה כזו שהכל יסתדר ויזרום על מי מנוחות, אבל בפועל זה לא תמיד כך. כל אחד ואחת מאיתנו מבטאים אהבה באופן שונה, וכמה חשוב שנדע לדבר ולתקשר בתוך הזוגיות

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 10/07/23 15:59 כא בתמוז התשפג

5 דברים שהלוואי שידעתי לפני שהתחתנתי
חתונה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

זה לא סוד שהתקופה של תחילת הנישואין הייתה לא פשוטה עבורי. למעשה, מתוך הכאב הגדול הזה בחרתי להיות יועצת זוגית, לייסד את קהילת להיות אישה לנשואות עד 4 שנים ולהביא הרבה אור וטוב לנשים וזוגות.

מברשת השיניים שלי ליד מברשת השיניים שלו 

לצד זה לפעמים אני מסתכלת קצת אחורה ואומרת לעצמי: לו רק הייתי יודעת, או היו מספרים לי ש... הכל היה נראה אחרת. אז לכבוד כל אותם זוגות שמן הסתם יתחתנו אחרי שלושת השבועות ותשעת הימים קבלו חמישה דברים שהלוואי והייתי יודעת לפני הנישואין (אגב, היה מאוד קשה לבחור). 

1. זוגיות ומיניות הם תהליך למידה - בפנים יש לנו מין ציפייה כזו שהכל יסתדר ויזרום על מי מנוחות, אבל בפועל זה לא תמיד כך. גם אם הכרנו מלא זמן לפני, גדלנו ביחד באותה שכונה, היינו ה-זוג של הסניף או יצאנו שנה פלוס - זה לא אותו הדבר כמו לחיות אחד לצד השני (או כמו שאני אומרת: כשמברשת השיניים שלו מונחת ליד מברשת השיניים שלך).

לוקח זמן להבין מה כל אחד מכם אוהב, מה אתם לא סובלים, איך להתמודד עם פערים, איך לדבר ביניכם על נושאים רגישים ועוד. אגב ככל שתכירו את עצמכם טוב יותר לפני החתונה - זה יעזור לכם בחיי הזוגיות.

מפתיע לגלות שחתונה לא פותרת את כל הבעיות 

2. לכל זוג יש את ההתמודדות שלו - אין זוג ללא התמודדות. לפעמים זה נראה שהדשא של השכן ירוק יותר אבל אף פעם אי אפשר לדעת מה קורה אצל זוגות אחרים. ולא, זה לא כי אנחנו שמחים שלאחר רע יותר משרע לנו אלא שהתקדמות בחיים היא לא סטטית, רק דרך ההתמודדויות וצליחה שלהן אנחנו מתקדמים. התמודדות היא ממש לא פשלה - זו הזדמנות לצמיחה.

3. חתונה לא פותרת בעיות - אני אשכרה חשבתי ככה: שאם אתחתן הכל יסתדר ונחיה בעושר ואושר עד עצם היום הזה. אבל המציאות מראה שחתונה הרבה פעמים מעמיקה את הבעיות שהיו בעבר ודברים שלא התמודדנו איתם (כי בחרנו לטאטא מתחת לשטיח או מחוסר מודעות) פשוט יצופו ויעלו ביתר שאת. הרבה פעמים דווקא הקשר המאוד קרוב עם מישהו או מישהי שלא בקרבת משפחה עלול לאתגר ולהציף את כל אותן בעיות שהיו מתחת לפני השטח.

אל תהיו תלויים רגשית אחד בשני

4. זה בסדר גם להיות בנפרד - אנחנו רגילים לראות אהבה כזו דביקית שבה זוגות עושים הכל ביחד. הולכים ביחד, קמים ביחד, מבלים ביחד. נכון שהיחד הוא מלא באהבה וקסום אבל מותר גם להיות בנפרד. מותר לנו לא לאהוב את אותם דברים, מותר לנו לבלות מדי פעם בנפרד, מותר שיהיו לנו חברים שאינם משותפים. וכפועל יוצא מזה - מותר גם להיות שמחים כשהשני מבואס (שימו לב, זה לא אומר להיות שמחים בגלל שהוא מבואס) מותר להרגיש תחושות שונות כלפי אותה סיטואציה ובכלל, לא להיות תלויים רגשית אחד בשנייה.

5. יש אהבה בעולם, ואצל כל אחת היא אחרת - אנחנו רגילים לשמוע כל הזמן על קשיים בזוגיות וכמה זוגיות זו עבודה (כן, גם אני מעלה לא מעט קשיים ואתגרים) אבל בסוף חשוב לזכור שיש אהבה בעולם, יש זוגיות והיא דבר מצמיח, מלא אור וטוב. אממה, כדאי לדעת שכל אחד ואחת מבטאים אהבה באופן שונה - יש מי שיביא מתנות, האחרת תעניק מחמאות לרוב ויש מי שעבורה לאהוב זה לפתוח דלת של מכונית. במובן הרחב יותר - כל אחת מאיתנו מפרש באופן שונה גם מה זו "הקשבה", "הערכה", "פרטיות" וכו' וכו'. לכן חשוב ששני בני הזוג ידברו על השונה והדומה ביניהם בתקשורת פתוחה וכנה ויהיו מוכנים ללמוד האחד עם השנייה ואחד עבור השנייה.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.