הדרכת כלות היא לא רק הכנה לחתונה או לליל הכלולות

ל"ג בעומר עבר, עונת החתונות בפתח וכל כלה בישראל תפגוש לפחות פעם אחת בחייה מדריכת כלות. אז מה חשוב שתדעי כשאת בוחרת את האישה שתלווה אותך בתהליך אל החופה?

בת חן וייל בת חן וייל 09/05/23 15:56 יח באייר התשפג

הדרכת כלות היא לא רק הכנה לחתונה או לליל הכלולות
הכנות לחתונה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

1הדרכת כלות היא לא עוד מטלה שעליה את מסמנת וי. תחשבי כמה את משקיעה בחיפוש אחר שמלת כלה, איזו תסרוקת לעשות בשיער, איך תתאפרי ותכנון סידורי הפרחים וכמה את משקיעה בחיפוש אחר מדריכת כלות מקצועית ואיכותית? לא מעט פעמים אני שומעת ופוגשת כלות ונשים שקיבלו הדרכת כלות שאיננה מספקת והייתה לכך השפעה ישירה על חיי הנישואין שלהן. ידע הוא כוח, כבר אמרו רבים וטובים לפני. לכן השקיעי בחיפושים אחר המדריכה שתתאים עבורך ואל תהססי לשלם בעין יפה על הדרכת כלות טובה, ממש כמו שהיית משלמת עבור תופרת מיוחדת עבורך שמלת הכלה שלך. הדרכת כלות היא מאורע של פעם בחיים.

2. לכל אחת מתאימה מדריכה אחרת. נסי לחשוב – מה חשוב לך שיהיה בהדרכת הכלות שלך, איך את רוצה להרגיש תוך כדי ובסיום ההדרכה. האם את מתחברת לסגנון רוחני או שכלתני יותר? האם אתם פוסקים על פי רב מסוים (כדאי לברר עם המדריכה האם היא בקיאה בפסיקות של אותו הרב). האם עברת חס וחלילה פגיעה מינית? יש מדריכות כלות שעברו הכשרה בנושא ויכולות לתת לך מענה. האם את בעלת מתנות קשב וריכוז? יש גם מדריכות מותאמות לכך. קבלי המלצות מחברות, התקשרי לשיחת טלפון לבירור או אפילו בקשי פגישה אחת לתיאום.

הדרכת כלות טובה תכלול גם למידה על אנטומיה ומיניות האישה 

3. הדרכת כלות היא לא רק הכנה הלכתית. התורה היא תורת חיים וככזו כל הלכה והלכה לא נזרקה לאוויר סתם כך – יש לה סיבה ומשמעות. הדרכת כלות טובה תעניק לך מצד אחד את הביטחון בהלכות, את תדעי בדיוק מה את עושה ומתי ומצד שני את החיות והמשמעות להלכות לא רק באופן הטכני אלא גם ברמה הנשית-זוגית. כמו כן, הדרכת כלות טובה תכלול היבטים נוספים – הדרכה זוגית ומינית לקראת חיי הנישואין. מה עושים במצב של קונפליקטים ופערים, אנטומיה ומיניות האישה, איך להתקרב למרות החוסר במגע ועוד. בררי לפני תחילת ההדרכה האם יש שילוב של היבטים אלו. הרבה מהמדריכות בימנו הן גם יועצות ומטפלות כך שמדובר בבונוס שרק תרוויחי ממנו.

4. זכרי שהדרכת כלות היא לא רק לחתונה או לליל הכלולות – היא הדרכה שתלווה אותך בכל יום מחייך כנשואה. אני מוצאת שבעיקר בתחום המיני יש מדריכות כלות שמלמדות רק על "הלילה הראשון" אבל זה לילה שכל כך לא מייצג את המשך היחסים ביניכם. לכן ודאי עם המדריכה שמדובר בהדרכה שתעניק לך את הכלים להמשך חיי הנישואין. את יכולה גם לבקש סילבוס מסודר של נושאי הלימוד או הסבר על אופן הלימוד כך שתקבלי תמונה כוללת טובה יותר.

אם משהו מפריע לך נסי לתקשר את הדברים 

5. למצוא מדריכת כלות זה כמו למצוא שידוך טוב – במידה ואת רואה אחרי פגישה או שתיים שמשהו בכימיה בינך לבין המדריכה פחות הולך, הכל בסדר, מותר להחליף מדריכה. ההמלצה שלי היא פשוט אחרי פגישה ראשונה או שניה לבדוק עם עצמך מה התחושה שלך, האם את מרגישה בטוב, האם יש חיבור והאם את מרגישה שההדרכה תורמת לך. במידה ויש משהו שמפריע לך, כמו בזוגיות, תקשרי את הדברים באופן ברור ומכבד עם המדריכה – היא כאן עבורך ולפעמים שינוי קטן יכול לעשות את כל ההבדל. במידה ובחרת שלא להמשיך - נסי כמובן להודיע למדריכה על כך כמה שיותר מוקדם ולא שניה לפני החתונה כדי שלא לגרום לעוגמת נפש.

צילום: shutterstock

6. הדרכת כלות טובה לא נגמרת ביום של החתונה וגם לא ביום שאחרי. איך אני אומרת לכלות שלי? פעם מדריכת כלות, תמיד מדריכת כלות. חשוב שתרגישי בנוח לפנות אל מדריכת הכלות שלך גם בדברים שלא קשורים באופן ישיר להדרכה, לדוגמה לחץ זוגי לפני החתונה או התלבטויות בהכנות. ועוד יותר חשוב שהמדריכה תהיה עבורך גם ביום שאחרי החתונה. הרבה מהזוגות חווים אתגרים במהלך חיי הנישואין הראשוניים (וגם לאחר מכן) ולכן חשוב שתהיה כתובת איתה תוכלי להרגיש בנוח להתייעץ ולקבל הכוונה.

7. לא עלייך המלאכה לגמור – כמו שנאמר בתחילת הטור, הדרכת כלות טובה יכולה לעשות את כל ההבדל, אבל לצד זאת, לך יש את האחריות להכין את עצמך לחיי הנישואין. עוד לפני החתונה, קני ספרים, הקשיבי לפודקאסטים או אפילו הרשמי לקורסים שיוכלו לעזור לך ולהכין אותך לקראת הזוגיות העתידה. וגם אם הייתה לך מדריכת כלות "לא משהו" – דעי שהיא בוודאי השתדלה בכל כוחה להיות שם עבורך ולעשות את הטוב ביותר שהיא יכולה. ואל תשכחי שכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן. 

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.