בגלל תקלה הזויה - ריקול למיליוני מכוניות טסלה

עקב גודל אותיות שגוי, חברת "טסלה" הודיע על ריקול ל-2.2 מיליון מכוניות החשמליות שלה בארצות הברית. "האותיות הקטנות עלולות להגדיל את הסיכוי לתאונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 10:45 כה בשבט התשפד

בגלל תקלה הזויה - ריקול למיליוני מכוניות טסלה
מכוניות טסלה, צילום: logoboom,Shutterstock

טסלה הודיעה על ריקול ל-2.2 מיליון כלי רכב, כמעט כל המכוניות החשמליות שלה בארצות הברית, עקב גודל אותיות שגוי של נורות האזהרה, מה שמגדיל את הסיכון לתאונה. כך הודיעה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA). מדובר ביותר מ-2.03 מיליון כלי הרכב להם ביצעה טסלה ריקול בארה"ב רק לפני חודשיים - על מנת להתקין אמצעי בטיחות במערכת הטייס האוטומטי לסיוע מתקדם לנהגים. הריקול הנוכחי כולל את כל הדגמים של טסלה, כך נכתב בכלכליסט.

העדכון אמור להקטין את הסיכוי לתאונה

"חיוויי אזהרה עם אותיות קטנות מדי", לדברי הרגולטור האמריקאי, "עלולים להקשות על קריאת מידע בטיחות קריטי ולהגדיל את הסיכון לתאונה". יחידות הסייברטראק של טסלה שנמצאות בתהליך ייצור החלו לקבל עדכון תוכנה כדי לתקן את הבעיה, לדברי הדו"ח.

טסלה 3, עוד חברה מצטרפת לטרנד

טסלה 3, צילום: שאטרסטוק

הריקול הנוכחי יכלול גם את המשאית החדשה

הריקול הנוכחי הוא הראשון הכולל את משאית הפיק-אפ החשמלית שטסלה החלה למסור ללקוחות בנובמבר 2023. החנויות ונקודות השירות של החברה שבסיסה באוסטין, טקסס, יחלו לקבל הודעה בנושא אחרי חודש ינואר, ובעלי המכוניות יקבלו את ההודעה בדואר.

טסלה כבר נמצאת על הרדאר של הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, בשל המערכת האוטונומית לסיוע לנהגים שלה, המאפשרת לכלי הרכב לנהוג, להאיץ ולבלום אוטומטית בנתיב שבו הם נמצאים