האחראי לקשר בין הלוחמים בעזה למשפחות מסביר - כך מעדכנים בלייב מהשטח

איך מקשרים בין הלוחמים בעזה להורים המודאגים? רס"פ אחד מגדוד ההנדסה 8219 לקח את זה צעד קדימה עם קבוצת וואטסאפ שמאחדת את כל משפחות לוחמי המילואים. עם שני עדכונים ביום, עשרות בקשות ודרישה חד משמעית של ההורים הוא אומר: "זה מה שמחזק את הלוחמים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/01/24 13:39 כז בטבת התשפד

האחראי לקשר בין הלוחמים בעזה למשפחות מסביר - כך מעדכנים בלייב מהשטח
לוחמי פלוגה ג', צילום: דובר צה"ל

פלוגה ג' בגדוד המילואים 8219 נמצאת כבר שבועות ארוכים בעזה, אלי, רס"פ הפלוגה (רב סמל פלוגתי, אחראי על תחומי המנהלה והלוגיסטיקה) היה עסוק בתחילה יחד עם שאר הרס"פים בארגון הציוד, האוכל והתחמושת ללוחמים שכבר נכנסו. בהמשך קיבל על עצמו תפקיד מעט שונה, לעדכן את בני המשפחות במצבם של החיילים מנותקי הקשר. מה שהתחיל בקבוצת וואטסאפ קטנה עם נציגי המשפחות הפכה במהירות לקבוצה גדולה ותוססת כשהורה אחר הורה דרש להיכנס גם כן.

"נותנים להורים גם עדכונים בלייב"

בראיון ל"חדשות כיפה" הוא אומר: "פתחנו קבוצת וואטסאפ, בהתחלה רק לכמה נציגים אבל מהר מאוד כולם ביקשו להתעדכן והבנתי שיותר נכון שנדווח להם באופן אישי ושנשלח להם גם תמונות מהשטח ולא רק עדכונים קטנים" הוא משתף על הקשר הראשוני שנוצר עם המשפחות. "אנחנו יורדים אליהם לשטח ומדי פעם ונותנים להורים גם עדכונים בלייב".

אלי מתאר את מערכת היחסים החמה שנרקמה בינו וצוות הרס"פים לבין משפחות הלוחמים, קשר שרק הלך והתגבר עם הזמן. איך זה נראה בפועל? אלי מסביר: "גם אם לא הצלחנו לתפוס את החברה, אנחנו מחכים עד שאנחנו יודעים שכולם בסדר ואז אנחנו מעדכנים את המשפחות, זה קורה פעמיים ביום". הוא מוסיף: "אנחנו מקבלים פידבקים מכל המשפחות, זה נהייה עבורם אבן דרך כל יום בבוקר ובערב".

הרס"פ אלי, דואג לחיילים וגם למשפחות.

הרס"פ אלי, דואג לחיילים וגם למשפחות. צילום: ללא

אירוע מיוחד התרחש בחודש האחרון כאשר הגדוד ארגן ערב גיבוש לכל משפחות הלוחמים אך ללא הלוחמים שבאותו זמן בדיוק נלחמו בתוך הרצועה. "עשינו ערב גדוד למשפחות, היה מוזר בהתחלה, המשפחות לא ידעו אם להגיע כשהלוחמים נמצאים בפנים, אבל היה מדהים. זה עשה טוב לכל המשפחות, התמונות מהאירוע עשו טוב גם ללוחמים בשטח".

פלוגה ג

פלוגה ג', נלחמים בעומק הרצועה צילום: ללא

"כתבתי הודעה בלי לבבות וקיבלתי בראש מכמה משפחות"

איך החיילים מגיבים לעדכונים היומיומיים?

"החיילים אומרים שזה עוזר להם, נותן להם כוחות כל עוד העורף חזק ומחזק. אם קשה בבית ויש בעיות עם המשפחה, המצב יכול להיות יותר קשה ולכן זה מאוד מחזק שהם יודעים שאנחנו בקשר תמידי עם המשפחות". הוא מתאר איך הם דוחקים בחיילים לכתוב להורים: "אנחנו מבקשים מהמשפחות לכתוב ומעבירים את זה ללוחמים. וגם לחיילים אומרים לכתוב ואנחנו שולחים את זה להורים".

מפגש המשפחות "חיזק את הלוחמים"

מפגש המשפחות "חיזק את הלוחמים" צילום: ללא

מבקשים ממך בקשות חריגות?

"פעם אחת כתבתי הודעה בלי לבבות וקיבלתי בראש מכמה משפחות, מאז אני מפציץ בלבבות וסמיילים, לתת להם הרגשה טובה". הוא מתאר גם טיפול יומיומי בהעברת מסרים הדדית בין הלוחמים והמשפחות: "אנחנו מטפלים ברוב הבקשות, אם זה להעביר חבילות או למשל לוחם שהיה לו יום הולדת והעברנו לו חבילות או משקפיים שלוחם אחר היה צריך, כל דבר".

מכניסים לחיילים ארגזים של ציוד ומכתבים מהבית

מכניסים לחיילים ארגזים של ציוד ומכתבים מהבית צילום: ללא

הבקשה של אלי משאר היחידות בצה"ל

אני שואל את אלי אם יוצא לו לחשוב על המשמעות של הקבוצה למשפחות, ניכר שהפרוייקט יקר לליבו: "בהתחלה לא הצלחתי להבין מה המשמעות של כל הודעה שאני שולח להם, כמה זה חשוב להם וכמה זה מבהיר להם את החוסר וודאות". הוא קורא לשאר היחידות בצה"ל לאמץ את הקשר עם המשפחות: "זה מה שמחזק את הלוחמים".

אז איך קוראים לקבוצת הוואטסאפ?

הוא בודק רגע בפלאפון ועונה: "עדכונים פלוגה ג'". לשמע האכזבה שלי מהשם הלא מקורי הוא ממהר להרגיע: "לקבוצה של הפלוגה עצמה קוראים "קייטנת שומריה", על שם הבסיס שלנו".