בגלל המשא ומתן: ההחלטה של מטה משפחות החטופים

בעקבות הדיווחים על התקדמות אפשרית במשא ומתן והלחץ המופעל על קטאר, בכיר במטה המשפחות אומר כי התקבלה החלטה "שלא לבצע פעולות מחאה משמעותיות". יחד עם זאת אמר כי הם מוכנים לחזור לפעולה בכל רגע

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 15:06 יב בטבת התשפד

בגלל המשא ומתן: ההחלטה של מטה משפחות החטופים
ההפגנה למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

לאחר שחמאס דחה בשבוע שעבר את התנאים שהציבה ישראל לעסקת חטופים נוספת והלחץ הגובר להתנעת עסקה נוספת, דיווחים שמגיעים ביממה האחרונה נותנים תקווה בלב המשפחות שעסקה נוספת תיערך בקרוב. על רקע הדיווחים על עסקה חדשה שנידונה במסגרתה ישוחררו 40 חטופים ישראלים אומר בכיר במטה המשפחות ל"כאן חדשות" כי בקרב המשפחות התקבלה החלטה שלא לבצע פעולות מחאה משמעויתות על מנת שלא לפגוע בתהליך.

ההחלטה שקיבלו במטה המשפחות

"המשפחות קיבלו החלטה שלא לבצע פעולות מחאה משמעותיות בגלל המשא ומתן" אמר הבכיר. יחד עם זאת אמר: "אבל צריך להדגיש - בכל רגע הן מוכנות לחזור לפעול". על השאלה האם ישראל פועלת אקטיבית לחתימה על הסכם נוסף אמר אותו בכיר כי "לפי הידוע לנו מופעל כעת במו"מ לחץ כבד על קטר לתקן את נזקי התמיכה בחמאס ומימון התשתיות שאפשרו את הטבח".

משפחות החטופים

משפחות החטופים, צילום: Miriam Alster/Flash90

"נילחם עד הסוף - עד להשבת החטופים"

כאמור, ארגון הטרור חמאס הודיע ביום חמישי האחרון כי לא יתקיים משא ומתן על שחרור חטופים נוספים עד להפסקת המלחמה כולה. בהודעה שפורסמה באופן רשמי על ידי הארגון הרצחני נכתב כי מדובר בהחלטה משותפת של "כלל הפלגים הפלשתינים". היום התייחס לנושא גם ראש הממשלה ואמר: "שיהיה ברור: זאת תהיה מלחמה ממושכת. אנחנו נילחם עד הסוף - עד להשבת החטופים, עד לחיסול החמאס ועד שנשיב את הביטחון גם בצפון וגם בדרום".