מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ': "צריך להציב אולטימטום לחיזבאללה - אם לא ייענה ניכנס קרקעית"

בישיבת הסיעה, שר האוצר פנה לנתניהו וקרא לו להחיל נוכחות קבועה של צה"ל ברצועת עזה, לכבוש באופן מלא את רפיח ולהציב אולטימטום לחיזבאללה שיסיג את כוחותיו לליטאני - אחרת צה"ל ייכנס קרקעית ללבנון. "גנץ צודק, המלחמה מדשדשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 13:25 יא באייר התשפד

סמוטריץ': "צריך להציב אולטימטום לחיזבאללה - אם לא ייענה ניכנס קרקעית"
סמוטריץ' עם נתניהו, צילום: AMIT SHABI/POOL

מלחמת חרבות ברזל - חזית הצפון: במהלך ישיבת סיעה שהתקיימה בצפון, עקב ריבוי התקיפות של חיזבאללה, פנה שר האוצר סמוטריץ' לנתניהו וטען שיש לנקוט צעדים נוספים בלחימה.

"הצעדים שנדרשים כעת", אמר סמוטריץ', "הצבת אולטימטום פומבי לחיזבאללה להפסיק לחלוטין את הירי ונסיגה של כל כוחותיו עד מעבר לנהר הליטני, במידה והאולטימטום לא יענה במלואו על צה"ל לצאת למתקפת מגן על יישובי הצפון בעומק שטח לבנון כולל כניסה קרקעית והשתלטות צבאית ישראלית על אזור דרום לבנון".

סמוטריץ

סמוטריץ', דורש מנתניהו החלטת ממשלה, צילום: צילום מסך

סמוטריץ': "נוכחות קבועה של צה"ל בכל רצועת עזה"

בנוסף טען שר סמוטריץ' כי יש צורך ב"החלטת קבינט על נוכחות קבועה של צה"ל בכל רצועת עזה ושליטה מלאה בשטח. במקום לדבר על נסיגה בשטח ממסדרון נצרים, צריך להקים מוצבים וקווי שליטה נוספים בצפון, במרכז ובדרום רצועת עזה, כדי למנוע מצב שברגע שהכוחות יוצאים החמאס חוזר לשקם את התשתיות הצבאיות והשליטה האזרחית שלו, וכדי למנוע את המשך הירי לדרום הארץ ולמדינת ישראל כולה".

שר האוצר קרא להשלמה מיידית של הפעולה לכל אורך ציר פילדלפי וכיבוש מלא של כלל העיר רפיח והשארת נוכחות קבועה במעבר רפיח ולאורך ציר פילדלפי ובעיר רפיח כדי למנוע את המשך ההברחות ממצרים לחמאס ולקטוע את צינור החמצן למחבלים.

"גנץ צודק שהמלחמה מדשדשת ואינה משיגה את היעדים שהממשלה קבעה, והדשדוש הזה נמצא באחריותו שלך ושל חבריך לקבינט הקונספציה שפועלים כבר במשך חודשים לעצירת המלחמה, לויתורים מופקרים, לכניעה לחמאס, להקמת מדינה פלסטינית ולהסכם כניעה מול החיזבאללה".

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין, בן 20, מאילת וסמ"ר נועם בטאן, בן 20, ממושב יד רמב"ם נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה, שניהם לוחמי סיירת גבעתי. שניהם נהרגו מפיצוץ בפיר מנהרה שהיה ממולכד במרחב רפיח.