מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האזינו: חילי טרופר: "יש מחיר אחד שלא ניתן לאפשר עבור השבת החטופים"

חבר הקבינט טען במהלך ראיון כי המהלך הצבאי בעזה יימשך זמן רב: "זה ייקח זמן, חודשים ארוכים, כנראה גם שנים עד שבאמת נצליח להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 09:41 ט בטבת התשפד

חילי טרופר: "יש מחיר אחד שלא ניתן לאפשר עבור השבת החטופים"
חילי טרופר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השר וחבר הקבינט, חילי טרופר אמר הבוקר (ה') כי ישראל לא תוכל לסיים את המלחמה בתמורה לשחרור החטופים. "יש מחיר אחד שבעיניי אנחנו לא יכולים לאפשר עבור החזרת החטופים וזה סיום המלחמה" אמר בראיון ל-103FM. טרופר הדגיש: "המחויבות שלנו היא אמיתית, זה לא רק מס שפתיים. אנחנו מנסים בכל דרך לייצר הזדמנויות ולפתוח סדקים שיאפשרו להחזיר את האנשים והנשים שעוד נותרו בעזה הביתה, זו החובה שלנו".

הלחץ הצבאי לא מספיק לשחרור החטופים

במהלך הראיון, טרופר טען כי לא קיים מנוף לחץ יחיד שיוביל להחזרת החטופים. "אני לא חושב שיש מנוף אחד שיביא אותם חזרה" אמר השר. "אני חושב שגם הלחץ הצבאי שלנו וגם מהלכים בינלאומיים שיפעילו לחץ על קטאר, מצרים ואחרות יכול להביא אותם בסוף הביתה". טרופר הודה: "כרגע, אני אומר בכנות, אין משהו מוחשי ומתקדם על השולחן. יש הרבה דיבורים, הרבה בדיקות, אבל נראה שאין משהו על הסף".

"כנראה ייקח שנים עד שנצליח להשמיד את חמאס"

בהמשך דבריו, טרופר העריך כי המהלך הצבאי בעזה יימשך חודשים ואפילו שנים. "אנחנו חייבים להתמיד בזה, זה ייקח הרבה זמן" אמר. "אני חושב שכל מי שדיבר על איזה מהלך קצר, מהיר, הבטיח הבטחות גדולות, מגלה עכשיו שזה ייקח זמן, חודשים ארוכים, כנראה גם שנים עד שבאמת נצליח להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס" הוסיף.