בית המשפט דחה את ערעורו של מורה שביצע מעשים מגונים בתלמידותיו הקטינות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר לאחרונה לפרסם כי דחה את ערעור של מורה שנגזרו עליו 40 חודשי מאסר לאחר שביצע מעשים מגונים בתלמידותיו הקטינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 14:09 יא באייר התשפד

בית המשפט דחה את ערעורו של מורה שביצע מעשים מגונים בתלמידותיו הקטינות
בית המשפט דחה את ערעורו , צילום: Tinnakorn jorruang,Shutterstock

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית משפט השלום באשקלון כנגד אופיר כהן עולה כי בזמן ששימש כהן כמורה למתמטיקה ומחנך בתיכון, ביצע בארבע מתלמידותיו הקטינות עבירות של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי תלות וכן הטריד מינית חלק מהקטינות.

ביהמ"ש השלום באשקלון הרשיע את כהן במרבית העבירות שיוחסו לו בכתב האישום ואף הרשיע אותו בשני מעשים נוספים שלא פורטו בכתב האישום האחד ביחס לאחת המתלוננות בתיק והשני ביחס לאחת העדות (משני אירועים שיוחסו לו בכתב האישום זוכה כהן). לאור כל האמור, נגזרו על כהן 40 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 55,000 שקלים.

צילום: shutterstock

בית המשפט דחה את הערעור

בגין החלטה זו הגיש כהן ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין. במסגרת הערעור נטען כי התמונה הראייתית שעלתה במהלך המשפט אינה חד משמעית ובוודאי לא כפי שבאה לביטוי בהכרעת הדין. מנגד טענה המדינה באמצעות עו"ד אדוה לוי – ויצגן ועידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום פלילי כי בית המשפט "לא הותיר אבן לא הפוכה" וכי יש לדחות את הערעור.

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע יואל עדן, אריאל חזק וגאולה לוין קיבלו את עמדת הפרקליטות ודחו את טענותיו של כהן טענו: "אין מדובר באירוע אחד, אין מדובר באירוע מקרי, ואין מדובר בנפגעת אחת. מדובר בשורת אירועים, במספר נפגעות, ובמצב דברים בו המערער אשר היה צריך לתפקד כאיש חינוך, והוא בעל מרות וסמכות, פעל באופן אשר פגע בשורת קטינות, הפר את זכותן לאוטונומיה על גופן ולפרטיותן. המערער, ככל איש חינוך, אמור להיות אמון על שמירה על התלמידים והתלמידות, מכל משמר. את ההיפך הגמור ניתן לראות בפעולותיו של המערער, אשר ניצל את היותו איש חינוך לצורך פגיעה בשורת קטינות". לאור האמור דחה ביהמ"ש את הערעור והותיר את ההרשעה והענישה על כנה".