הספריה הלאומית נכנעה לביקורת על הלוגו החדש: "נחזור לסמליל הקודם"

אחרי סערת הלוגו החדש ונטול הסממנים היהודיים, בספרייה הלאומית החליטו לחזור ללוגו הקודם: "השינוי עורר דיון ציבורי חשוב ורחב היקף. בימים האחרונים קיימנו דיונים בהם שקלנו את הדעות השונות והנימוקים שהושמעו, והוחלט כי הספרייה תחזור לסמליל הקודם שלה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/10/23 12:06 טז בתשרי התשפד

הספריה הלאומית נכנעה לביקורת על הלוגו החדש: "נחזור לסמליל הקודם"
הספריה הלאומית, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

לקראת המעבר למשכן החדש שייערך בחודש הקרוב, בספריה הלאומית הציגו בשבוע שעבר את הלוגו החדש של המוסד הוותיק. בלוגו החדש הוצבו שני פסים שחורים, וביניהם הכיתוב "הספריה הלאומית" בעברית, ו-"הספריה הלאומית של ישראל" באנגלית וערבית, במקום דימוי הספר הכחול שהופיע בלוגו הקודם. פעילי ימין תקפו את העיצוב החדש וטענו כי הוא נטול סממני יהודיים, ובעקבות הסערה החליטו בספריה לחזור לסמליל הקודם.

למעלה: הלוגו החדש שנדחה. למטה: הלוגו הישן שחזר לשימוש

"לפני מספר ימים החלטנו לשנות את הסמליל (לוגו) ולהעלות סמליל חדש. שינוי הסמליל עורר דיון ציבורי - חשוב ורחב היקף. דיון זה מעיד על הקשר הרגשי והחזק שבין הציבור, על כל גווניו, לבין הספרייה הלאומית. בימים האחרונים קיימנו דיונים בהם שקלנו את הדעות השונות והנימוקים שהושמעו, והוחלט כי הספרייה תחזור לסמליל הקודם שלה", נמסר מהספריה. נזכיר כי הבוקר (א') פנה שר החינוך קיש לספרייה בבקשה לשנות את ההחלטה על קבלת הלוגו החדש.

קיש: "הסמליל החדש של הספרייה הלאומית, מנותק כל קשר וזהות לעם היהודי, למדינת ישראל, לציונות ולשפה העברית"

במכתב לסלי מרידור, יו"ר דירקטוריון הספריה, כתב קיש: "הסמליל החדש של הספרייה הלאומית, מנותק כל קשר וזהות לעם היהודי, למדינת ישראל, לציונות ולשפה העברית. בסמליל החדש השפה העברית כבר איננה בולטת ומרכזית. בנוסף, פסי וצבעי התכלת המזכירים את דגל המדינה נמחקו".

"לא ייתכן שהספרייה הלאומית תבצע מהלכים הפוגעים באמון הציבור בספרייה, ותשחוק את הקשר שבין הספרייה הלאומית למדינת ישראל, הציונות והעם היהודי. לפיכך, אבקשך כיו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית לחזור בך מההחלטה על הסמליל החדש האמור ולהשיב את הסמליל הקודם, לפחות עד אשר יתוכנן סמליל המשקף את הערכים המוזכרים לעיל", סיים קיש.