שתי נשים בלבד: נבחרו נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים

ועדת הכנסת בחרה את נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים, ביניהם מתן כהנא מהמחנה הממלכתי ויוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/24 12:47 כג בניסן התשפד

שתי נשים בלבד: נבחרו נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים
צילום: Flash90

ועדת הכנסת בחרה הבוקר (ד') בתום דיון סוער את חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים ואת חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, לפי חוק הרבנות הראשית לישראל. הבחירה המפתיעה היא בחברת הכנסת יוליה מלינובסקי, שהצהירה לפני כשנה וחצי כלפי החרדים: "אתם רוצים להקים כאן מדינת טאליבן". מי שיחבור אליה הוא מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, אליהו ברוכי מסיעת יהדות התורה, יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, וחברת הכנסת חוה אתי עטיה מהליכוד.

נבחרי הכנסת נבחרו בהצבעה גלויה

האסיפה הבוחרת כוללת 150 חברים: 80 רבנים ו- 70 נציגי ציבור, מתוכם 5 חברי כנסת. נציגי הכנסת נבחרו בהצבעה גלויה, מתוך שבעה חברי וחברות כנסת שהגישו את מועמדותם, בהתאם להליך הקבוע בסעיף 66(ג) לתקנון הכנסת.

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

לצד הרב כהנא: שני מועמדים נוספים שוקלים להתמודד לרבנות

כזכור, במהלך חודש אפריל דווח כי לצד מועמדותו של הרב מאיר כהנא, שנבחר על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב אריאל למועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי, ישנם שני רבנים שלא התמודדו בוועדה ושוקלים להגיש מועמדות לבחירות שיתקיימו במהלך חודש יוני: הרבנים הם הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי המכהן ובנו של הרב הראשי לשעבר ישראל הרב מאיר לאו.

נוסף על הרב לאו, גם הרב קלמן בר שמכהן כרב הראשי של העיר נתניה ומזוהה עם המגזר הדתי לאומי שוקל להתמודד. שני הרבנים אישרו בשיחה עם "חדשות כיפה" כי הם שוקלים להתמודד. מה שיכול להביא לבחירתם היא תמיכה אפשרית של מפלגת יהדות התורה בהם ולא ברב מאיר כהנא.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368