מפגין ניסה לתקוף את השר ברקת: "רצח פוליטי הוא עניין של זמן"

ימים ספורים אחרי תקרית רוטמן והמגפון: במהלך ביקור רשמי בבוסטון - מפגין נגד הרפורמה תקף את השר ניר ברקת ונעצר על ידי משטרת בוסטון: "אנחנו במדרון חלקלק ומסוכן. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 17:22 יט בסיון התשפג

מפגין ניסה לתקוף את השר ברקת: "רצח פוליטי הוא עניין של זמן"
ניר ברקת, מקדם את החוק שיגביל את היבואנים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרים ופוליטיקאים רבים עדיין שוהים ברצות הברית, אליה הגיעו בשבוע שעבר לרגל אירועי התמיכה בישראל. בתוך כך, אדם ניסה לתקוף פיזית היום (ה') את השר ניר ברקת במהלך הפגנה שנערכה בעת ביקורו הרשמי בבוסטון. מאבטחי השר ברקת הדפו אותו ומנעו ממנו לפגוע בשר ברקת. השר ברקת לא נפגע. משטרת בוסטון עצרה את התוקף. התוקף הינו אזרח ישראלי.

כאמור, מספר מפגינים ניסו להגיע פיזית לשר ברקת וניסו להדוף את מאבטחי היחידה לאבטחת אישים. הודות למאבטחי השר נמנעה פגיעה פיזית בשר בממשלת ישראל. קב"ט הקונסוליה הישראלית בבוסטון הגיש תלונה במשטרה כנגד התוקף שניסה לפגוע פיזית בשר ניר ברקת במהלך ביקורו בבוסטון ומשטרת בוסטון עצרה את התוקף.

השר ניר ברקת מסר כי, "רצח פוליטי הוא עניין של זמן במדינת ישראל. בחסות המחאה יש מי שהתיר את דמם של נבחרי ציבור" לדבריו: "אנחנו במדרון חלקלק ומסוכן. אני מודה למאבטחי היחידה לאבטחת אישית שהדפו את התוקף ומנעו פגיעה בי. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".

תקרית המגפון של רוטמן: "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי"

זה אינוע החיכוך הראשון עם המפגין בארצות הברית השבוע. לפני מספר ימים מפגינים ישראלים מחו נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה חוטמן, מתחת לפגישה בה נכח חבר הכנסת מהציונות הדתית. עם צאתו ובדרכו לחדר במלון בו הוא שוהה, המפגינים התקרבו אליו ואחת מהן צעקה לעברו בעזרת מגפון. סרטון ויראלי שהופץ ברשתות מראה כיצד בשלב מסוים חטף רוטמן את המגפון בזעם. 

רוטמן תיאר את שאירע בליל שישי בניו יורק בחשבון הפייסוק שלו. "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק", טען חבר הכנסת. "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים", תיאר את האירועים שהקדימו את חטיפת המגפון.