"עלול להיגמר בשפיכות דמים" בלשכת השר הבכיר טוענים: מפגינים יידו אבן לעבר האולם בו נאם

במהלך כנס של שר הכלכלה ניר ברקת, מפגינים יידו אבן וניפצו חלון באולם עמוס בבני אדם | ברקת הזהיר ואמר: "אלימות היא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 21:59 כג באדר התשפג

בלשכת השר הבכיר טוענים: מפגינים יידו אבן לעבר האולם בו נאם
צילום: ללא

אירוע חריג מאוד בכפר סבא. הפגנה נערכה הערב (ה') מחוץ לכנס של שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת. בלשכת השר טוענים כי מפגינים יידו אבן לעבר האולם בו נאם והיה מלא בעשרות בני אדם. האבן ניפצה את החלון ובדרך נס לא פגעה בנוכחים. מצוות לשכתו של השר נמסר כי המפגינים ניסו לחסום בכוח את דרכו ונהדפו על ידי המאבטחים והמשטרה.

"לא לתת לגיטימציה לשום סוג של אלימות"

לאחר האירוע, ברקת אמר כי אלימות היא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה בישראל. "אני קורא לראשי האופוזציה לגלות אחריות ולא לתת לגיטימציה לשום סוג של אלימות. זה עלול להיגמר בשפיכות דמים".

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר אמרה בתגובה: "האבן שנזרקה הערב ופגעה בחלון, תפגע באדם בפעם הבאה ותהרוג. השיח מסלים, קיצוניים אנרכיסטיים מרימים ראש. המשטרה חייבת לפעול, זה ייגמר בדם".

ניר ברקת

ניר ברקת | צילום: משה ביטון

במהלך ההפגנות היום: גז פלפל, אלימות ומעצרים

במסגרת "יום ההתנגדות" לרפורמה המשפטית, התקיימו היום הפגנות בכל רחבי הארץ, במהלכן נרשמו אירועי אלימות משני הצדדים. בין השאר נעצרה בתל אישה על תקיפת שוטר, נהג אוטובוס התעמת פיזית עם מפגינים, ועשרה מפגינים נעצרו בשל הפרות סדר וצעיר ריסס על גז פלפל על מפגינים ברמת גן.

צילום: ללא