הרב שמואל אליהו במכתב זועם לנתניהו: "איך המפכ"ל נשאר על הכסא שלו"

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, פנה במכתב לראש הממשלה ולשרים בו קרא לא לוותר למתנגדים ולהשלים בדחיפות את הרפורמה במערכת המשפט: "אל תוותרו לאנרכיסטים שחוסמים את המדינה. אם תיכנעו להם - הם יהרסו את המדינה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/03/23 10:27 ח באדר התשפג

הרב שמואל אליהו במכתב זועם לנתניהו: "איך המפכ"ל נשאר על הכסא שלו"
צילום: אלישע גרוסברג

היום (ד') מתוכננות הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחבי הארץ תחת הכותרת: "יום השיבוש הלאומי", בעקבות ההצבעה בועדת חוקה על הצעת החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה וחוק פסקת ההתגברות לקראת קריאה ראשונה.

הרב שמואל אליהו לנתניהו: "אל תוותרו לאנרכיסטים שחוסמים את המדינה"

בתוך כך, רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שלח מכתב לחברי הממשלה בו קרא לא לוותר למתנגדים ולהשלים בדחיפות את הרפורמה במערכת המשפט. "גם הבוקר אנרכיסטים לקחו את החוק לידיים ומנסים לשבש את המדינה. ויש הכרח לומר את הברור מאליו: אל תוותרו לאנרכיסטים שחוסמים את המדינה. תסתכלו על המפגינים. תסתכלו על המשטרה. תבינו, אם תיכנעו להם - הם יהרסו את המדינה. אתם חייבים להשלים את הרפורמה המשפטית. חייבים. בשביל כל האזרחים שבחרו בכם וגם בשביל אלו שלא בחרו בכם".

צילום: Erik Marmor/Flash90

בסיום המכתב, כתב הרב שמואל אליהו כי "אני לא מבין איך המפכ"ל נשאר עוד רגע אחד על הכסא שלו. האם יש שתי מערכות אכיפה ומשפט במדינה? מה ההפקרות הזו? זה א' ב' של כל מערכת חוקים. כולם שווים בפני החוק".

בן גביר: "לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים"

בהערכת מצב שהתקיימה אמש, בהשתתפות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. 

השר לביטחון אמר כי "בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. בהנחייתי הבוקר נפתחו החסימות בכביש 1 ובמחלף השלום, ואני בדרכי לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר".