צפו מהומה בוועדת חוקה: "החבר'ה בחווארה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, יצחק קרויזר, טען כי המפגינים בחווארה קיבלו השראה מההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט ועורר את זעמם של חברי האופוזיציה: "אולי ההשראה היא ממי שיש לו תמונה של רוצח בסלון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 11:11 ו באדר התשפג

מהומה בוועדת חוקה: "החבר'ה בחווארה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות"
צילום: ערוץ הכנסת

וועדת חוקה התכנסה הבוקר (ב') כדי לדון בסעיפי הרפורמה במערכת המשפט. בתחילת הדיון, התייחסו חברי הכנסת לפיגוע שאירע אתמול בחווארה. חבר הכנסת מעוצמה יהודית, יצחק קרויזר, אמר כי "חייב לציין שהחברה האלה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות נגד הרפורמה". אמירתו של קרויזר עוררה את זעמם של חברי האופוזיציה שנכחו בדיון.

חבר גלעד קריב תקף ואמר כי "תתבייש לך, אולי ההשראה היא ממי שיש לו תמונה של רוצח בסלון. אתה אדם אלים". חברת מיכל שיר קראה לעברו ואמרה כי "זו אמירה אומללה שנאמרה על ידי סוכן כאוס שמגבה אנרכיה מול מפגינים שומרי חוק".

צילום: חופשי

ח"כ מעוצמה יהודית: אני רוצה לראות את חווארה סגורה ושרופה

בתוך כך, חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל, אמר הבוקר בראיון לגלי ישראל כי הוא רוצה לראות את העיר חווארה סגורה ושרופה וטען כי מדובר ב"אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן".

"המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל חווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", אמר פוגל.

צילום: דובר צה"ל

לפיד: "צריך ללכת לכלא", כהנא: "איבדת את זה לחלוטין"

בתגובה לדבריו של צביקה פוגל, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בחריפות ואמר כי "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח"כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור". גם חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא תקף בעקבות הדברים שאמר חבר הכנסת מעוצמה יהודית ואמר כי "ח"כ צביקה פוגל, אתה השתגעת?! איבדת את זה לחלוטין".