בן גביר בביקורת על המשטרה: "איבדה שליטה"

המתיחות בין השר לביטחון לאומי וצמרת המשטרה נמשכת. השר לא מרוצה מחסימות הכבישים הבוקר ומותח ביקורת על "איבוד השליטה". השר הודיע כי הוא מכנס הערכת מצב דחופה: "חופש הביטוי כן, אנרכיה לא"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/02/23 11:57 כט בשבט התשפג

בן גביר בביקורת על המשטרה: "איבדה שליטה"
השר בן גביר, מכנס הערכת מצב דחופה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיחות מול המשטרה נמשכת: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מכנס הבוקר הערכת מצב דחופה בעקבות מה שהוא מכנה "איבוד שליטה" על ההפגנות הבוקר. הדברים מגיעים ברקע ההפגנות הרבות של מתנגדי הרפורמה המשפטית בכל רחבי הארץ כאשר בתל אביב נרשמו חסימת כבישים.

השר בן גביר שכבר מתח בשבועות האחרונים ביקורת על המשטרה בכל הנוגע ל"הכלה" לדבריו של ההפגנות מסר הבוקר כי "בעקבות התפרעות אנרכיסטים שאיבדה שליטה וחסימות צירים מרכזיים הבוקר בניגוד למדיניות השר, יקיים השר בעוד כשעה הערכת מצב דחופה בחפ"ק המשטרתי בירושלים, כדי לוודא שמדיניות השר נשמרת". השר בן גביר הוסיף ואמר: "חופש הביטוי כן, אנרכיה לא. חייבים לשמור על מרקם החיים ולא לאפשר לאנרכיסטים לשתק את המדינה".

חסימת הצירים הבוקר

חסימת הצירים הבוקר צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

כזכור, הבוקר החלו הפגנות מתנגדי הרפורמה בכל רחבי הארץ כששיא ההפגנה צפוי להיות בשעות הצהריים מו הכנסת בירושלים. כבר בשעות הבוקר הורגשו ההפגנות כשבתל אביב, חסמו המפגינים צירים. ברחבי הארץ מורגשים עומסי תנועה כאשר הדרכים לירושלים ותל אביב פקוקות מאוד בעקבות חסימות הצירים.

המכתב ששלח המפכ"ל לשוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"

בשבוע שעבר במכתב ששלח לשוטרים, התייחס המפכ"ל קובי שבתאי גם לנושא זה של ההפגנות. במכתב ששלח המפכ"ל לשוטרים, הוא גיבה את התנהלותם בהפגנות, בניגוד לעמדה שהציג השר בן גביר, בה הביע ביקורת על התנהלות המשטרה.

"אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק" כותב המפכ"ל לשוטרים. "אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", כתב שבתאי. 

המפכ"ל והשר בן גביר, המתיחות נמשכת

המפכ"ל והשר בן גביר, המתיחות נמשכת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך המכתב הוא הוסיף: "גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים". שבתאי המשיך וכתב גם על המחאה עצמה: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".