"יום השיבוש הלאומי": מפגינים חוסמים כבישים ברחבי הארץ

מפגינים רבים בתל אביב, ירושלים ובמוקדים נוספים חוסמים כבישים וגורמים לשיבושי תנועה ברחבי הארץ | המשטרה עצרה 7 מפגינים בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 08:52 ח באדר התשפג

"יום השיבוש הלאומי": מפגינים חוסמים כבישים ברחבי הארץ
צילום: Erik Marmor/Flash90

הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט מתקיימות היום (ד') ברחבי הארץ תחת הכותרת: "יום השיבוש הלאומי", בעקבות ההצבעה בועדת חוקה על הצעת החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה וחוק פסקת ההתגברות לקראת קריאה ראשונה. 

בתוך כך, בשעה האחרונה מספר מפגינים מפריעים לסגירת הדלתות בחלק מהרכבות בעת עצירתן בתחנות, וכתוצאה הרכבות מתעכבות בתחנות וחלים שיבושים בתנועת הרכבות. כמו כן, מפגינים חסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים, שנפתח לאחר זמן קצר לתנועה ובשלב זה עדיין מורגשים עומסי תנועה. בעקבות החסימות, המשטרה עצרה 6 מפגינים במחלף הכפר הירוק בחשד להפרות סדר. בנוסף, נעצרה מפגינה בחשד לתקיפת שוטרת ברחוב סלמה בתל אביב.

צילום: Erik Marmor/Flash90

החסימות הצפויות בירושלים ובתל אביב

בירושלים יתקיימו הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. בשעה 16:00 מתוכננת הפגנה בגן הוורדים בירושלים תחת הכותרת "שומרים על צלם האלוהים שבאדם". מהשעה 19:00 ועד חצות תתקיים הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בעקבות המחאות, להלן צפוי שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב החל משעות הבוקר וחסימת הרחובות הבאים:

- רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין). 

- רחוב רוטשילד נחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.

כמו כן, מהמשטרה נמסר כי החל מהשעה 07:45 נחסם לתנועה העליות והירידות במחלף השלום לשני הכיוונים בעקבות החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז. עוד מסרו כי יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות.

צילום: Erik Marmor/Flash90

"נשבש את הסדר הציבורי למול ממשלה שמנסה לשבש את הסדר הדמוקרטי"

מארגני המחאה "יום השיבוש הלאומי" נמסר כי "היום נשבש את הסדר הציבורי למול ממשלה שמנסה לשבש את הסדר הדמוקרטי. עשרות אלפים יצאו לפעילויות ברחבי הארץ על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית שאין לה שום תמיכה בעם. אין ביטחון, הכלכלה קורסת, החברה נקרעת - למול כל נזקי הממשלה הללו, העם יחזיר את ישראל למסלול מגילת העצמאות".