גורמים בליכוד מאיימים על ביטן: "הוא יודח מתפקידו"

בעקבות טענתו של חבר הכנסת מהליכוד כי נתניהו מודאג מעוצמת המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, גורמים במפלגה מסרו כי אמירותיו אינם מקובלות ואם הוא ימשיך כך - הוא יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 15:03 כה בשבט התשפג

גורמים בליכוד מאיימים על ביטן: "הוא יודח מתפקידו"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט הפכה להיות סמל המחלוקת בין ימין ושמאל מאז הקמת הממשלה. בעוד ההצבעות הראשונות על הרפורמה עברו ביום שני האחרון בוועדת חוקה, הגיעו מנגד עשרות אלפי ישראלים להפגנת מחאה מול הכנסת.

יו"ר ועדת הכלכלה וחבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן, אמר היום (ה') בראיון לאתר ynet כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו מודאג מעוצמת המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. "אני חושב שנתניהו היה רוצה להתפשר, אבל לא בטוח שהוא עוד שולט באירוע", אמר ביטן. בעקבות הראיון, גורמים בליכוד מסרו כי "האמירות של ביטן לא מקובלות, ואם ימשיך כך - יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה". 

נתניהו, מגנה את אמירתה של גוטליב

"לא שולט באירוע". נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתחילים לסגת? חברי הליכוד מביעים התנגדות לרפורמות שרי המפלגה

כזכור, חבר הכנסת דוד ביטן הביע לפני כחודש הסתייגות מיישום רפורמת השר לוין במתכונתה הנוכחית וטען כי יהיו שינויים ברפורמה. בראיון ל"חדשות 12" אמר ביטן כי "אני חושב שצריכים להיכנס להידברות, זה מה שחשוב כרגע". ביטן המשיך ואמר: "צריך להביא את הרפורמה בהידברות ולא באופן שרוצים לעשות את זה באופן הזה ללא שינויים. אין הצעת חוק שנכנסת לכנסת ולא משתנה במהלך הדיונים, ולכן אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה נכונה".

ביטן הוסיף כי כדי להידבר עם האופוזיציה בנושאים כמו הרפורמה המשפטית, "צריך לדבר. גם הצד השני צריך להבין שגם לו יש אחריות, לא רק לנו". אך למרות כל האמור ביטן הכריז כי לא ילך ולא יצביע בניגוד לעמדת מפלגתו: "אני מחוייב לסיעת הליכוד ותמיד אצביע לפיה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן