גולדקנופף הופתע ופנה לבן גביר ואקוניס: שנו את כתובת משרדיכם

שר הבינוי והשיכון ביקש מהשר לביטחון לאומי והשר המדע והטכנולוגיה, שכניו לקריית הממשלה לשנות את הכתובת, לאחר שהבחין כי בניירת שלו רשום: "קריית הממשלה מזרח ירושלים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 21:12 ח בטבת התשפג

גולדקנופף הופתע ופנה לבן גביר ואקוניס: שנו את כתובת משרדיכם
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת הרב יצחק גולדקנופף, נכנס היום לתפקידו בממשלה. הערב (א') ביקש מהשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר והשר המדע והטכנולוגיה, חבר הכנסת אופיר אקוניס, שכניו לקריית הממשלה לשנות את הכתובת, לאחר שהבחין כי בניירת שלו רשום: "קריית הממשלה מזרח ירושלים". 

"נייר רשמי של ממשלת ישראל עיר הבירה מחולקת למזרח ומערב?"

במכתב ששלח לבן גביר ואקוניס כתב גולדקנופף כי "כשנכנסתי הבוקר בשעה טובה למשרד הבינוי שיכון, שמתי לב לכך שעל הנייר המכתבים הרשמי של המשרד מופיעה כתובת המשרד - קריית הממשלה מזרח ירושלים. בכתובת זו שוכנים המשרד לביטחון לאומי ומשרד המדע והטכנולוגיה".

השר אופיר אקוניס

השר אופיר אקוניס צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"ירושלים המאוחדת אחת היא, אין הדבר פעוט שנייר ממשלתי רשמי ינציח את חלוקת העיר דה פקטו. מה לנו כי נלין על מדינות אחרות בעולם שלא מכירות בריבותינו על כל ירושלים עיר הקודש, בשעה שנייר רשמי של ממשלת ישראל עיר הבירה מחולקת למזרח ומערב? בקשתי היא כי תיאותו לתקן את העיוות ולקבוע כי מעתה ייכתב בניירת הרשמית ובאתר המשרד 'קריית הממשלה מנחם בגין' -ירושלים".

טקס חילופי השרים בין בר-לב לבן גביר לא עבר חלק: "איימו לפגוע בי"

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים התקיים היום (א') בהשתתפות שר לביטחון הלאומי הנכנס יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, והשר היוצא עמר בר לב, ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, ראש נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, ראש הרשות להגנה על עדים תת-ניצב בדימוס אבי נוימן ומכובדים נוספים.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך הטקס טען בר לב כי הוא מאוים על ידי יהודים בגלל שדיבר על אלימות מצד מתנחלים.  "רק כשהגעתי לתפקיד השר לביטחון הפנים 'זכיתי' להיות מאובטח 24/7 בהוראת שב"כ - כי יהודים אזרחי ישראל איימו לפגוע בי", אמר בר-לב בנאומו.

 ובן גביר השיב בנאומו לבר לב ואמר כי "בוא תדבר עם אילה אשתי ועם הילדים שלי, ותגלה שכמעט מדי שבוע אנחנו מקבלים תמונות של סכינים מדממים וקריאות לרצוח אותי, פעם אחר פעם - לא רק מאויבי ישראל אלא גם מיהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם. מדי יום יש מאות אירועים של יידוי אבנים כלפי תושבי יהודה ושומרון, בירושלים, בנגב ובגליל כלפי יהודים כי הם יהודים".