ברשותו של שר השיכון המיועד: דירה שפוצלה באופן לא חוקי

יו"ר יהדות התורה מחזיק בדירה שפוצלה לחמישה לחמש דירות בניגוד לחוק | גולדקנופף: "הניסיון להצמיד לי את התואר עבריין בנייה הוא מאולץ, צדקני וטרחני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 21:58 כז בכסלו התשפג

ברשותו של שר השיכון המיועד: דירה שפוצלה באופן לא חוקי
הכנסת היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי ההסכמים הקואליציוניים יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף צפוי לכהן שר הבינוי והשיכון בממשלה המסתמנת. על פי דיווח של העיתונאי חיים לוינסון באתר "הארץ", שר השיכון המיועד מחזיק בדירה פוצלה בתקופת בעלותו לחמש דירות, ללא אישור כנדרש.

מאה שערים - אילוסטרציה

מאה שערים - אילוסטרציה צילום: shutterstock

בדיווח נטען כי ברישום בטאבו, הדירה ברחוב אברהם תלמודי בשכונת הבוכרים בירושלים, רשומה הערת אזהרה בגין הרכישה. ב-2013 רכש יו"ר יהדות התורה את הדירה שגודלה 135 מ"ר מהיזם, תמורת 2.6 מיליון שקלים. מדובר בדירה בת שני מפלסים ועליית גג. ברישומי הארנונה של העירייה, הדירה רשומה על שם אשתו, רבקה, ובני הזוג משלמים באופן שוטף את תשלומי הארנונה. על פי הדיווח, מסיור במקום עולה כי היא פוצלה ללא היתר לחמש דירות. 

 

לטענת שר השיכון המיועד, הוא ורעייתו לא מחזיקים בדירה ולא פיצלו אותה. לפיעורכי דינו של גולדקנופף שנמסרה ל"הארץ", הם התגוררו שם בעבר, ובמרץ 2021 הם עזבו את הדירה. נציין כי פיצול דירות ללא היתר הוא פעולה המוגדרת כעבירת בנייה, בגלל שהיא מעמיסה על תשתיות הבניין והרחוב. במקרים מסוימים, הרשויות המקומיות מתירות  את הפיצול במידה והדירות עומדות בתנאים המתאימים. 

מלשכתו של גולדקנופף נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הנכס לא היה רשום בטאבו על שם הרב גולדקנופף. הייתה רשומה הערת אזהרה לטובתו בגין זכויות שהיו לו בנכס אשר הועברו ודווחו כדין. הערת האזהרה טרם נמחקה מסיבות טכניות ורישומיות. סביר להניח כי שגגה נפלה בידיכם והניסיון להצמיד לרב גולדקנופף את התואר עבריין בנייה כפי שכתבתם בפנייתכם שעה שהנכס אינו בבעלותו הוא מאולץ, צדקני וטרחני".

"לא מכיר משבר בדיור, רואה שבונים בכל מקום"

כזכור, בדיון בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM שהתקיים לפני כשלושה שבועות, אמר חבר הכנסת יצחק גולדקנופף כי הוא מעוניין לזרז את קצב בניית הדיור, ואמר כי הוא לא מכיר את משבר הדיור וטען כי הוא "רואה שבונים", אמירה שעוררה גל תגובות נזעמות נגדו.

עוד הוסיף ואמר כי "אני נכנס למשרד השיכון להקדיש את השנים שלי למען עם ישראל ובניית ארץ ישראל. מדברים איתי כל הזמן על משבר, לא הכרתי את משרד השיכון לפני זה אז אני לא יודע שיש משבר. אני שומע שהתוכניות מוכנות ורק צריך לצאת לבנייה".