"קיבל הוראה": גולדקנופף מוותר על תפקידו בקבינט

בעקבות הביקורת הרבה שספג ממפלגת דגל התורה, הודיע יו"ר יהדות התורה כי לא יכנס לתפקידו בקבינט המדיני-ביטחוני - "למען השלום והאחדות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/22 18:16 ב בטבת התשפג

"קיבל הוראה": גולדקנופף מוותר על תפקידו בקבינט
גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי הסיכומים שהושגו בין הליכוד למפלגת יהדות התורה, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל נציג מהמפלגה החרדית אמור היה להיות חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. אלא שהיום (ב') יו"ר אגודת ישראל ביהדות התורה, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף, חזר בו, והודיע כי לא יהיה חבר בקבינט.

גולדקנופף הודיע לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי הוא מוותר על מקומו בקבינט על רקע הביקורת הרבה בתוך מפלגתו בפרט ובציבור בכלל. בהודעה מטעם סביבת חבר הכנסת נכתב כי גולדקנופף "קיבל הוראה בשעות האחרונות מ'המקומות הגבוהים' בחסידות גור שעל אגודת ישראל לוותר על החברות בקבינט הביטחוני, למען השלום והאחדות ביהדות התורה". נתניהו עודכן במהלך.

ההתנגדות של גפני וההודעה של אגודת ישראל

נזכיר כי לאחר הודעה על המינוי, יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף את יו"ר אגודת ישראל גולדקנופף, וטען כי בקבינט מתקבלות החלטות שמנוגדות להלכה. 

"דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהן נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני-ביטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם" נכתב בהודעה.

גורמים באגודת ישראל אמרו אחרי ההודעה של דגל התורה כי "עד השעה 23:00 ביום רביעי לדגל התורה לא הייתה בעיה לחתום על ההסכם הקואליציוני ואפילו שלחה נציג שיחתום. ברגע האחרון הגיע הוראה לא לחתום ולהפר את ההסכם הפשרה עם נתניהו בעניין חוק הסלולאר (הקומה הכשרה). אין הבדל בין חברות בקבינט הבטחוני לקבינט הדיור. דגל התורה תולה את הרצון שלה לשלוט בנושא הסלולאר בנושא אידאולוגי שאין בו ממש".