נפתר המשבר ביהדות התורה: גולדקנופף וגפני חתמו על ההסכם עם הליכוד

לקראת השבעת הממשלה הקרבה, הגיעו נציגי אגודת ישראל ודגל התורה לסיכומים ויהדות התורה חתמה על ההסכם עם הליכוד. | נחתם הסכם גם מול הציונות הדתית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/12/22 08:48 ד בטבת התשפג

נפתר המשבר ביהדות התורה: גולדקנופף וגפני חתמו על ההסכם עם הליכוד
גולדקנופף חותם עם ההסכם, צילום: דוברות יהדות התורה

התגברו על המחלוקות: מתקרבים להרכבת הממשלה. היום (ד') יודיע ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו לחברי סיעתו על התפקידים אותם יקבלו בממשלה הנכנסת כאשר עם חלקם כבר נפגש נתניהו והודיע להם על החלטתו. סאגה נוספת שהגיעה לסיומה היום היא חתימתה של יהדות התורה על ההסכם עם הליכוד לאחר הסיכומים בין גפני וגולדקנופף. גם במפלגת הציונות הדתית חתמו באופן רשמי על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד.

המחלוקת סביב חברותו של גולדקנופף בקבינט

הבעיה אצל יהדות התורה החלה לאחר שלפני מספר ימים הודיע גולקנופף כי יכהן בקבינט המדיני בטחוני, הדבר הוביל למתיחות רבה בין המפלגות המרכיבות את יהדות התורה, דגל התורה ואגודת ישראל ובין גפני לגולדקנופף עצמם.

גפני אמר לאחר החלטתו של גולדקנופף: ""דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם" נכתב בהודעה".

חתימת ההסכם אמש

חתימת ההסכם אמש צילום: ללא

אך בהמשך ולאחר שהמשבר איים לפצל את יהדות התורה, הצליחו המפלגות להגיע לסיכומים והלילה גם חתמו על ההסכם הקואליציוני מול הליכוד. בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב: "לקראת השבעת הממשלה - נציגי יהדות התורה חתמו הלילה יחד על הסכם קואליציוני משותף של דגל התורה ואגודת ישראל מול סיעת הליכוד".