בפעם הראשונה כשר בממשלה: בן גביר יעלה להר הבית

לראשונה כשר לביטחון לאומי, יו"ר עוצמה יהודית צפוי לעלות להר הבית לקראת צום עשירי בטבת | במשטרה יקיימו דיון מיוחד בנוכחות המפכ"ל בנושא

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 20:25 ח בטבת התשפג

בפעם הראשונה כשר בממשלה: בן גביר יעלה להר הבית
בן גביר בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, התחיל רשמית את תפקידו בטקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים שהתקיים היום (א') בהשתתפות השר היוצא עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, ראש נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, ראש הרשות להגנה על עדים תת-ניצב בדימוס אבי נוימן ומכובדים נוספים. 

על פי פרסום של עיתונאית של כאן חדשות, כרמל דנגור, השבוע יעלה בן גביר, בפעם הראשונה כשר, להר הבית לכבוד צום עשירי בטבת, ביום שלישי או ביום רביעי, אך גורמים מעריכים כי היא תדחה. עוד פורסם כי המשטרה תקיים דיון בנוכחותו של המפכ"ל קובי שבתאי בנוגע לעלייתו להר הבית של יו"ר עוצמה יהודית.

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כהנא עקץ את בן גביר על הר הבית - כך הוא הגיב

כזכור, לפני כחודש,  התראיין חבר הכנסת והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לרשת ב'. במהלך הריאיון נשאל בן גביר לגבי המדיניות שיכיל בנוגע לתפילת יהודים בהר הבית בשבתו כשר לביטחון לאומי ולא השיב מפורשות לשאלה.

לאחר הריאיון תקף אותו בטוויטר חבר הכנסת מתן כהנא והמחנה הממלכתי: "אני מבין שמתפילת יהודים בהר הבית ירדת. בוא תתחיל מלפתוח את ההר ליהודים שעה נוספת בכל יום". כהנא הוסיף וכתב את הישגי הממשלה הקודמת: "או שאולי מסתבר שהממשלה היוצאת דווקא פעלה באחריות, ובזכות זה מספר העולים להר בשנה האחרונה כמעט הוכפל". 

הר הבית, ארכיון

הר הבית, ארכיון צילום: מנהלת הר הבית

בשנה האחרונה: שיא חסר תקדים בעליית יהודים להר הבית

בהמשך הפוסט הוסיף כהנא גם נתוני עליית היהודים להר הבית שאכן בשנה האחרונה כמעט והוכפלו ועמדו על כ-48 אלף אנשים לעומת כ- 25 אלף בשנה שקדמה. הנתון מהשנה האחרונה באמת חריג גם על פני כל השנים שקדמו כשבשנת השיא על השנה מספר היהודים חצה רק במעט את רף 29 אלף העולים להרץ.

בן גביר לא נשאר חייב וענה לשר לשעבר מתן כהנא: "רק לפני חודש קיצצתם שעה מזמני היהודים בהר הבית "באחראיות". שמח שלמרות השנה הקשה ביותר שהבאתם להר הבית, עם ישראל חוזר למקום".

מנהלת הר הבית: בן גביר מייצג רבבות יהודים שעולים להר הבית 

גם במנהלת הר הבית הגיבו לסערה וכתבו: "ח"כ בן גביר מייצג רבבות יהודים שעולים להר הבית להתייחד, להתפלל ולהתחבר למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. יחד עם הברכות על הקידום התודעתי הגדול שזכה לקיים בעליותיו אל ההר עוד בהיותו באופוזיציה, יש לשבח אותו על הצהרותיו שימשיך לעלות ולקדם את הר הבית לייעודו היהודי".