שנתיים וחצי מאסר למחבל שהצית את ביתו של תושב שמעון הצדיק

בית המשפט גזר שנתיים וחצי מאסר על מחבל שהצית את ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים: "שותף למעשה פשע לאומניים חמורים ביותר עם כוונות מסוכנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 12:29 יט בכסלו התשפג

שנתיים וחצי מאסר למחבל שהצית את ביתו של תושב שמעון הצדיק
צילום: ארגון חוננו

בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים גזר היום (ג') שנתיים וחצי מאסר על מחבל אשר הצית את ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. בנוסף על המחבל הוטל תשלום קנס בסך 7,000 שקלים ועוד 7,000 שקלים פיצויים לטל ישובייב. כתב האישום לא ייחס למחבל מעשה טרור בשל טענתו כי בדק בטרם ניסיון ההצתה כי הבית ריק מאנשים. 

מצפים כי נאשמים שהינם בגירים ומואשמים גם בעבירות טרור תינתן ענישה משמעותית 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת יושבייב מסר לאחר גזר הדין: "אנו סבורים שמדובר בחשוד שהיה שותף למעשה פשע לאומניים חמורים ביותר עם כוונות מסוכנות. לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, ובהתחשב שמדובר בנאשם קטין שנשלח למאסר משמעותי, וביחס לפסיקת הענישה הדלה ביהמ"ש המחוזי בירושלים כנגד נאשמי פרעות בתקופת שומר החומות במחוזי בירושלים, אני חושב שפסק הדין מהווה הישג מסוים. אנו סבורים שיש להעניש מחבלים ביד קשה הרבה יותר מענישה זו. אנו מצפים שביחס לשאר הנאשמים שהינם בגירים ומואשמים גם בעבירות טרור תינתן ענישה משמעותית של שנות מאסר ארוכות", אמר בלייכר. 

טל יושבייב: מי שנושא באחריות הם ממשלת ישראל והמשטרה

כזכור, בחודש פברואר האחרון, ידו מספר מחבלים בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. הבקבוקים הציתו אש בבית במשפחה אשר גרמה לשריפת חדר השינה של ילדי המשפחה אשר למרבה המזל לא שהו באותו הזמן בביתם. בגין אירוע זה ואירועים נוספים סביב בית משפחת יושבייב הוגשו כתבי אישום כנגד הנער אשר הורשע ונידון למאסר וכנגד מועתז חג' מחמוד, בלאל ג'עברי, ג'מאל חוסייני,כל אחד לפי חלקו בעבירות של הצתה, יצור נזק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ועוד, משפטם של שלושת המחבלים ממשיך להתנהל בימים אלו.

אבי המשפחה, טל יושובייב אמר כי  "מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע - הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים - כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו".