המחבל שדרס תלמיד בבאר שבע מואשם במעשה טרור

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב רהט בגין מעשה טרור לאחר שדרס לאור של יום צעיר לבוש במדי חיל האוויר בבאר שבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 10:46 יח בכסלו התשפג

המחבל שדרס תלמיד בבאר שבע מואשם במעשה טרור
צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום נגד אמיר אלקרינאוי מרהט בגין מעשה טרור: האירוע התרחש בעת ש- מ', תלמיד תיכון הטכני בבאר שבע הלך לכיוון בית ספרו. המחבל שעמד בצד הדרך, הבחין בתלמיד ובעת שחצה את מעבר החציה, הסית את ההגה לכיוונו ודרס אותו. כתוצאה מהדריסה התמוטט מ' על המדרכה בעת שהמחבל המשיך עוד כ-200 מטרים ואז נעצר ונשכב על הקרקע. 

צפו בפיגוע הדריסה:

בתום חקירה שנוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הוגש כתב האישום מתוכו עולה כי יום לפני הפיגוע, התעמט המחבל עם אזרח ישראלי אחר ובסופו עוכבו השניים לתחנת המשטרה ושוחררו בהמשך. לאחר שהמחבל יצא מתחנת המשטרה העלה במשך יומיים פוסטים לרשתות החברתיות בהם העביר את המסר כי "מזהיר כל בדואי שיהיה זהיר ולא להמתין למשטרה שתומכת באזרחים היהודים קח את מה שמגיע לך שיש כבוד החיים זולים".

עצורים

עצור. אילוסטרציה | צילום: Flash90

לאחר שנלקח לתחנת משטרה גמלה בליבו ההחלטה לפגע

"בעקבות המקרה, גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור" קובע כתב האישום. "ולהוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור".

בהמשך נכתב האישום השתלשלות האירועים: "באותה השעה צעד מ. לכיוון ביה"ס הטכני בו הוא לומד. אז הבחין אלקרנאוי במ. מסיים לחצות את מעבר החצייה, בשלב זה החליט הנאשם לדרוס אותו ולגרום למותו. לאור האמור הסית, אלקרנאוי את רכבו בחדות האיץ את מהירות נסיעתו ועלה עם רכבו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה במ.. לאחר נפילת מ. אל הכביש, המשיך אלקרנאוי בנסיעה תוך שהוא מותיר את מ. שרוע על הכביש כשהוא פצוע ומדמם".

צילום: Dudu Greenspan/Flash90

כתוצאה ממעשיו של אלקרנאוי פונה מ. לבית החולים "סורוקה", לצורך קבלת טיפול. התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מרחב נגב במשטרת ישראל. לנאשם יוחסו עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, המסתייע ברכבו לפשע.

המשטרה חשדה שמדובר בדריסה מכוונת

טרם חקירתו בשב"כ, אמר הנהג הפוגע כי מדובר בתאונה, וטען: "איבדתי שליטה על הרכב, זו הייתה תאונה". בנוסף לכך, לפני יומיים הוא חסם חניה של תושב באר שבע, ובין השניים התפתח ויכוח מילולי שבעקבות כך שניהם נחקרו במשטרה לאחר תלונות הדדיות בגין איומים. מהמשטרה נמסר אז כי כל כיווני החקירה נבדקים וכי מתחזקת ההערכה שמדובר בפיגוע טרור. מפקד מרחב נגב, תת ניצב נחשון נגלר חשף אז פרטים חדשים על אירוע הדריסה בבאר שבע ואמר: "מתחזק החשד שמדובר בדריסה מכוונת".