לאחר תשע פעמים ששרפו את רכבו: מחבלים שרפו את ביתו של תושב שמעון הצדיק

רכבו של טל יושובייב, תושב שייח' ג'ראח בירושלים, הוצת כבר תשע פעמים בידי תושבי המקום. במהלך השבת, הוצת גם ביתו ובאורח נס המשפחה לא נכחה בבית בזמן האירוע. שוטר נפצע קל משאיפת עשן | בן גביר מעביר את לשכתו לשכונה: "אני אגן עליהם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/02/22 20:22 יא באדר א'

לאחר תשע פעמים ששרפו את רכבו: מחבלים שרפו את ביתו של תושב שמעון הצדיק
צילום: ללא

דוברות המשטרה מעדכנת כי אמש (ו') התקבל דיווח אודות שריפה בדירה בשייח' ג'ראח. כוחות משטרה וכב"ה הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור.

מדובר בביתו של אחד מתושביה היהודים של שכונת שמעון הצדיק, טל יושובייב, אשר סובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות מצידם של תושבי השכונה הערבים, ששרפו את רכבו כבר תשע פעמים. ביתו נמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהמטה הארצי של משטרת ישראל, וכ-200 מטרים מבסיס מג"ב. באורח נס בני המשפחה לא היו בבית. 

יושובייב מסר בצאת השבת כי "האש התלקחה מעל מיטתו של בני התינוק בן השנתיים ושרפה לחלוטין את כל סביבתה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו בשבת בבית - זה יכול היה להסתיים באסון".  

"מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע - הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים - כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו". 

במשטרה אמרו כי שוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן. "בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים". 

בן גביר: "אם התושבים לא מקבלים הגנה מהמשטרה, אני אגן עליהם"

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שפתח בתקופת שומר החומות לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק בשל התנכלויות חוזרות ונשנות נגד יהודים, החליט לחזור לשכונה. "אם התושבים לא מקבלים הגנה מהמשטרה, אני אגן עליהם, מחר אפתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק, עד שהביטחון יחזור לשכונת שמעון הצדיק והמשטרה תציב אבטחה קבועה".

"לא יכול להיות שיותר מתשע פעמים הציתו את הרכב של משפחת יושובייב, בפעם העשירית ניסו לשרוף אותם חיים ורק בנס הם לא היו בבית בשבת, ומשטרת ירושלים תתנהג כאילו מדובר בהפגנה מול הבית. אם המשטרה לא נוכחת אני אהיה שם".

בפעם הקודמת שפתח בן גביר פתח לשכה בשכונת שמעון הצדיק התפתחו עימותים עם תושבים ערבים במקום ולמרות הפצרת לשכת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לפנות את המקום, בן גביר התעקש עד שהאבטחה קבועה של שוטרים הוצבה לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן.