יומיים לאחר אסון מירון: המפכ"ל ובכירי המשטרה ניסו לתאם עמדות

בדיון שערכו בכירי המשטרה יומיים לאחר אסון מירון, ניסו הבכירים לתאם את עמדותיהם ולסכל את חקירת מח"ש. | בין היתר ביקשו הבכירים לגלגל את האחריות גם לראש הממשלה נתניהו: "ישנם חומרים בלשכת רוה"מ שיש לאסוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 22:27 יב בכסלו התשפג

יומיים לאחר אסון מירון: המפכ"ל ובכירי המשטרה ניסו לתאם עמדות
קובי שבתאי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פגישת התיאום של בכירי המשטרה: יומיים לאחר אסון מירון התכנסו המפכ"ל קובי שבתאי ובכירי המשטרה על מנת לתאם עמדות בנושא האסון ולסכל את חקירת מח"ש, כך מפרסם משה שטיינמץ ב"כאן חדשות". על פי הפרסום, עסקו הבכירים בגלגול האחריות על האסון גם לגורמים אחרים שהיו במעגל קבלת ההחלטות.

צפו בדיווח ב"כאן חדשות":

לערב גם את הפוליטיקאים בחקירה כולל את ראש הממשלה

"יש לפעול להקדמת הפגישה שנקבעה עם היועץ המשפטי לממשלה", אמר בפגישה המפכ"ל שבתאי, זאת במטרה לקדם דווקא וועדת חקירה ממלכתית ולא חקירת מח"ש שתבדוק רק את תפקוד המשטרה באירוע הקשה. במסמך הרשמי שיצא מהפגישה קובעים הבכירים כי "המלצת משטרת ישראל הינה הקמת ועדה ממלכתית חיצונית, ניטרלית, אובייקטיבית, שלא תהיה מושפעת מגורמים / שיקולים  זרים, תוך עצירת ההליך המתבצע כעת ע"י מח"ש".

נתניהו

נתניהו צילום: shutterstock

מי שאמר את הדברים בצורה הברורה ביותר במפגש היה הסמפכ"ל דוד ביתן שאמר מפורשות: "תכלית המפגש, הצפת רעיונות ודעות לשם גיבוש דרך פעולה. השאלה המרכזית היא שאלת האחריות, אחריות אינה רק על גורם אחד. האצבע לא צריכה להיות מופנית רק כלפי משטרת ישראל" ומוסיף את האפשרות לערב גם את הפוליטיקאים בחקירה כולל את ראש הממשלה נתניהו: "שנם חומרים בלשכת רוה"מ שיש לאסוף".

היעד - ועדת חקירה ממלכתית | המשטרה: האירוע בבדיקת ועדת החקירה

מי שעוד השתתפה בפגישה היא היועצת המשפטית למשטרה, איילת אלישר שקבעה בפגישה: "מסכימה שהיעד הוא ועדת חקירה ממלכתית שכן מדובר גם בדרג פוליטי וגורמים פרטיים". בנוסף הנתגדה אלישר לחקירה הפלילית בעניין האסון: "אין מקום לחקירה פלילית בשלב זה. חקירה תשתק את האפשרות לבדיקה אמיתית. יש תהליך ארוך של שנים. לא מדובר בהתחמקות אלא יכולת לאפשר בדיקה מעמיקה".

המפכ"ל ה קובי שבתאי

המפכ"ל ה קובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר ל"כאן חדשות": "האירוע מצוי תחת בדיקה של ועדת חקירה ממלכתית ועל כן, בשלב זה, לא נוכל להשיב לגופם של דברים".