"לפעול בהקדם האפשרי": אלו המלצות וועדת החקירה לאירועי אסון מירון

על רקע ההכנות להילולה הבאה שתיערך במתחם קבר רשב"י מיהרו בוועדה לחקר האסון לפרסם את מסכנות הביניים. בין המסכנות: הגבלת כמות המשתתפים, הדלקה אחת ושיפור התשתיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 13:53 כג בתשרי התשפג

"לפעול בהקדם האפשרי": אלו המלצות וועדת החקירה לאירועי אסון מירון
וועדת החקירה לאסון מירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

וועדת החקירה לאסון מירון בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בדימוס, השופטת דבורה ברלינר, הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי, הגישה לראש הממשלה את המלצות הביניים להיערכות להילולה הבאה. פרסום הדו"ח מגיע במטרה לזרז את התהליכים הדרושים טיפול לקראת ההילולה הקרובה. עיקרי הדו"ח מבוססים על דו"ח הביניים של השנה שעברה. הממשלה תקים צוות ייעודי ודיון על כך יתקיים בהקדם.

"אנו ממליצים להמשיך ולפעול לקיום ההילולות הבאות על בסיס המלצות הביניים של הוועדה מחודש נובמבר 2021" אומרים חברי הוועדה בפתח המלצות הביניים. בין ההמלצות שהתקבלו:

  • הגבלת מספר האנשים על ההר בו זמנית תוך וידוא כי עצירת התנועה להר תתבצע רק במצבים חריגים.
  • במתחם הרשב“י תיערך הדלקה מרכזית קצרה אחת בלבד, על גג הציון, על ידי האדמו“ר מבויאן.
  • למקם את מוקדי השמחה, התזמורת והריקודים במרחק מה מהציון, וממליצים שהשטח הסמוך לציון ישמש לתפילות.
  • קיום אירועים נוספים מחוץ למתחם הרשב“י, ובכלל זה הכנסות אורחים והתכנסויות למטרות שונות.
  • ניהול זרימת הקהל בציון יעשה על-ידי סדרנים וסדרניות מהמגזר החרדי שיעברו הכשרה מתאימה.

בוועדה שמים דגש גם על המשך שיפור התשתיות במקום, סלילת דרכי גישה חדשות, שביל כהנים קבוע, מרפסת כהנים חדשה והרחבת רחבת הכניסה. בסיכום הדברים כתבו חברי הוועדה: "ההיערכות להילולת הרשב“י במירון נפרסת על פני חודשים רבים ודורשת תכנון ותיאום מורכב בין גופים שונים. הילולת תשפ“ג מתקרבת – הזמן קצר והמלאכה מרובה. יש לפעול בהקדם האפשרי על מנת לתת לכלל הגופים העוסקים בדבר את מרבית הזמן להיערך לאירוע באופן מיטבי, שעל כן ניתנות כאמור ההמלצות הנוכחיות".